adBrite je největší nezávislou sítí na výměnu reklamy. V dobách největšího rozmachu dosahovala jen v USA na 160 milionů unikátních uživatelů za měsíc. Ve společnosti pracuje 26 zaměstnanců. K 1. únoru 2013 však adBrite končí poté co nedokázala více jak půl roku sehnat kupce anebo velkého investora.
Společnost vznikla v roce 2002 a v roce 2008 se proměnila na výměnný systém. Investoři v čele se Sequoia Capital do ní investovali kolem 40 milionů dolarů. V zahraničí byla velice oblíbená jako náhrada za AdSense. Funkční technická podpora, větší výběr reklamních formátů a různé moderní prvky jako videoreklama rozhodně lákali od konkurence. Ovšem inzerenti na rozdíl od publisherů si často rádi stěžovali na nekvalitní trafik anebo moc vysoké CPM. Údajně se zde často stávalo, že publisheři nakupovali levnou nekvalitní návštěvnost a posílaly jí na drahé keywordy. Prostě přemíra arbitráže, která je u většiny systému zakázaná. Těžko ale soudit.
I tak je ale konec adBrite velkým překvapením. Měli poměrně slušnou síť publisherů, funkční technologii i zázemí. Trh s reklamou navíc neustále roste. V každém případě se teď určitě konkurence raduje. Spousta inzerentů skončí u AdWords a bez pořádné investice se nový reklamní systém jen tak nerozjede. Do začátku je totiž vždy nutné na svou stranu dostat velké publishery a ti chtějí většinou garance prodané reklamy. Prostě si u nich musíte koupit reklamu za jejich ceny a modlit se, že budete mít dostatek inzerentů, aby jste neprodělali.
Kolik byla společnost v mínusu se mi dohledat nepodařilo. V roce 2008 měla obrat přes 30 milionů USD. Nechce se mi věřit, že by se to do roku 2012 takhle pokazilo. Ale něco se stát muselo.
Související články
Google Domains kon?í, Squarespace p?ebírá ot?že
V pr?b?hu posledních deseti let se Google Domains stal d?ležitým hrá?em v oblasti internetových domén, ale všechno dobré jednou kon?í. Google…
AdFox končí, Centrum bude nabízet AdWords
Jsou to dva měsice, kdy jsem se zamýšlel na budoucí existencí reklamního systému AdFox provozovaného Centrum Holdings (Centrum.cz). Dnes už…
Adfox končí
Tak to vypadá že adfox (Centrum Holdings s.r.o.) k 31.12.2010 definitivně končí se se svým PPC programem. Místo něj bude nabízet jako…