Že Google považuje linkbuilding za „nekalou“ praktiku už jsem si tak nějak zvykl. Dneska jsem se ale dozvěděl, že odkazovat na zdroj informací formou infografik a poskytovatele rozšíření do CMS, už je považováno za špatné, pokud neobsahuje nofollow.
Matt Cutts ve svém posledním videu Should I add rel=“nofollow“ to links that are included with my widget? tak trochu přepisuje dějiny Google. Protože právě základem Google je, či radši budu psát bylo, odkazování na zdroj. Čím více vedlo referencí na zdrojovou stránku tím více byla důležitá a zasloužila si lepší pozice v SERP. Podle nového videa už to neplatí. Pokud chcete odkazovat na infografiku, která se vám zalíbila tak takovýto odkaz musí mít nofollow. Pokud si vkládáte do WordPressu nějaký oblíbený plugin, který odkazuje na autora musí tento odkaz být také nofollow.
Mě osobně to přijde silně neetické. Pokud používám něčí plugin anebo infografiku, tak mi přijde fér na něj odkázat. Dokonce odkážu rád a s vědomým, že nejde o reklamu, ale poděkování. Ostatně používám něčí práci, která stojí čas a prostředky. Naprogramování a udržování pluginů není žádná sranda. Vytvoření infografiky taky. Nutit mě k tomu dávat nofollow je pro mě naprosto nepochopitelné.
Vzhledem k tomuto kroku je jasné co bude následovat. Postupně každý sitewide odkaz bez nofollow bude špatný. To znamená na čem váš CMS jede a kdo vytvořil šablonu.
Související články
Superblog
Blogování je zábava, ale pokud jde o peníze už to tak lehké není. Je nutné se starat nejen o články, potřebujete i nějaký ten růst,…
Lockheed Martin ($LMT) – Q4/2023 a analýza 10-K
Tato nadnárodní korporace se specializuje na obranné a kosmické technologie, což ji ?iní klí?ovým hrá?em v t?chto oborech. Její inovativní…
Amatersky pristup k podnikani
O vikendu tady na blogu byla docela legrace v komentarich. Libil se mi prispevek od Michala, ktery je presvedcen, ze za chvili musim zkrachovat kvuli…