Superblog

404m.com, 8. listopadu 2010 ve 17:26:36, 73x přečteno
Superblog

Blogování je zábava, ale pokud jde o peníze už to tak lehké není. Je nutné se starat nejen o články, potřebujete i nějaký ten růst, popřípadě vyrovnané statistiky. Stačí se o blog týden nestarat a ve statistikách je pořádný kráter. Jestliže chcete prodávat reklamu za slušné peníze musí mít inzerent záruku, že kupuje kvalitu a ne jen další zpětný odkaz, který se stejně ztratí dřív, než jej vyhledávače začnu brát vážně. Ale tento článek nebude o tom jak vést blog, ale o tématu, které jsem pracovně nazval Superblog.

Nedávno jsem psal o plánu jedné české společnosti rozjet doménu .free, která bude v omezené míře zdarma. Dokonce už je na ní předregistrace. Ani tak nejde o tu doménu, jako o koncepci minimalizace nákladů, která mi leží v hlavě. Začátkem roku jsem zkusil udělat menší minisite farmu na jedné doméně. Jedna vstupní stránka a několik subdomén. Náklady se tak rovnají renew domény. Hosting nemá cenu počítat, protože jej potřebuji k jinému projektu a při náročnosti celé farmy (PHP je tam jen na include) by jich mohli být stovky.

To mě vrací k mému nápadu. Co si udělat Superblog. Pomocí WordPress 3 není problém z jedné instalce řídit několik blogů. Na každé subdoméně jedno téma/jeden blog. Vše řízeno přes katalog na hlavní stránce. O kolik by to bylo lepší než mít pro každý blog samostatnou doménu. Dopředu uvádím, že blogy by měly unikátní obsah v rámci pravidel a neprováděly by žádnou nelegální praktiky. Mohl by to být zajímavý experiment. Na kolik asi vyhledávače sleduji aktivitu na celé doméně? Na druhou stranu je tu zase možnost u více domén použít více webhostingů a získat tak odkazy z různých IP adres.

Říkáte si, že udržování takového kolosa by dalo zabrat. Popravdě 5 blogů s dobře placených oblastí by mohlo pro začátek stačit. Stanovit si kvóty každý den jeden článek na každý blog je sice brutální, ale to se jen zdá. Přepsat tiskové zprávy, komentovat témata jinde, anebo překládat články vlastními slovy nemusí být nic těžkého. Normostránka textu bude stačit. Nic co by se nedalo stihnout za 3 – 4 hodiny. Hodinku až dvě zabere linkbuilding (naházení článků na twitter, facebook, linkuj, komentování článků jinde atd.) Jsme tak někde na 4 – 6 hodinách za den s tím, že píšete každý den sedm dní v týdnu 365 dní v roce. Potenciál je tu slušný. PR články z PlaCla poslouží jako příjemný přivýdělek a zároveň inspirace na článek. Prodej reklam bude záležet na návštěvností, která prostě bude. Z těch odkazů, kterým denně věnujete 1 – 2 hodiny něco přijít musí. Postupně se budou články objevovat i ve vyhledávačích. O reklamu zájem také bude (kolik je v ČR tématických blogů, které píšou denně?). Více blogů by mělo vyrovnat příjmy v dobách kdy o některá témata není takový zájem.

Pokračování na: 404m.com

Komentáře

(nezobrazuje se)