Prakticky p?t let jsem pracoval na volné noze. ?ada klient? si to ani neuv?domovala, protože jsme spole?n? s kolegou Ondrou Sovou vystupovali pod zna?kou PPCreklamy.cz. Zna?ka, která ani nem?la být zna?kou a v podstat? se s ní nedalo nikdy nijak extra pracovat. Prost? jen webová adresa na které byla nabídka realizace služeb s PPC reklamou. Ale my zna?ku nepot?ebovali. Klienti si nás vždy našli sami. Nikdy jsme neinzerovali své služby, ší?ila se doporu?ení, budoucím klient?m se líbily mé názory na blogu ?i Twitteru. V neposlední ?ad? p?ibývaly stále zajímav?jší reference. Vše stálo na osobním brandu m? a Ondry, stejn? tak na spokojenosti klient?.
Být na volné noze bylo dlouhodob? ideální. Práce z domova, svoboda, minimální provozní náklady, kdykoli p?išly na ú?et peníze od klienta, mohl jsem jít na pivo… Ostatn?, p?ijde mi to jako v?era, když jsem v roce 2011 shrnoval své pocity ze dvou let na volné noze. Prost? spokojenost. Mohl bych takto fungovat ješt? hodn? dlouho.
Nebyl d?vod cokoli m?nit. Úvahy nad založením vlastní firmy, vlastní PPC agentury, ale samoz?ejm? p?icházely. S železnou pravidelností m? David Špinar zdravil slovy: “Tak co, Roberte, už máš firmu?”. Ptali se i další lidé, ptal jsem se i já sám sebe. Odrazovalo ale mnoho d?vod?: Byrokracie, Ú?etnictví (plátce DPH, podvojné ú?etnictví), Peníze (peníze na ú?tu jsou firmy a je t?eba je ú?etn? vyvést). Založit firmu by navíc m?lo smysl jen pokud bychom cht?li r?st a s tím se pojí náklady a starosti s vlastními kancelá?emi, zam?stnanci, strach z toho zda zam?stnance uživíme, atd atd.
Reklamní systém AdWords se za poslední dva roky dramaticky prom?nil. To, co d?ív bylo o textové reklam? ve vyhledávání Google a pár bannerech na partnerských webech se zm?nilo v široké spektrum nástroj? a možností. Video reklama na YouTube, mobilní reklama, práce s XML feedy eshop? a s nimi produktové reklamy ve vyhledávání + dynamický remarketing v obsahové síti, interaktivní Rich media bannerové formáty, API/skripty a strojová ?ešení práce s kampan?mi, a další a další novinky a pokro?ilé možnosti. Už dlouhodob? není v silách jednoho freelancera mít zkušenosti se všemi formáty a na špi?kové úrovni s nimi ve prosp?ch klienta pracovat. Je ?as pro specialisty na jednotlivé oblasti.
Související články
Jak se stát PPC?ka?em — p?íb?hy PPC?ka??
Navazuju na ?lánek Jak se stát PPC?ka?em s p?íb?hy t?ch, kte?í si tím prošli. Poprosila jsem 6 kamarád? PPC?ka??, aby mi posali své za?átky,…
Výsledky pr?zkumu plat? v PPC oboru – ?esko 2018
P?ed m?sícem jsem sob?, a vám, položil otázku: “Jaké jsou platy v PPC oboru?” Jaká je realita versus legendy, pov?sti a dojmy? Na otázky…
Jak se stát PPC?ka?em
Poslední dobou se m? ?ím dál víc lidí, v?tšinou za?ínajících marketér?, ptá na to, co to vlastn? obnáší, živit se jako PPC?ka? p?i…