Pokud provozujete e-shop, bez ohledu na druh prodávaného zboží je vždy d?ležité, zda o vás bude v?d?t, p?esn?ji zda vás vaši zákazníci naleznou. Obrovskou roli zde hrají vyhledáva?e a jejich vztah k vašim stránkám. Optimalizace pro vyhledáva?e je zna?n? obsáhlé a komplexní téma skládající se z mnoha komponent. Jednou ze sou?ástí optimalizace je využití nástroje Google Sitemaps.
Každý vyhledáva? využívá k prohledávaní internetu n?kolik r?zných program?, které se starají o to, aby poskytoval relevantní výsledky vyhledávání. Jeden druh t?chto program?, které prohledávají internet se nazývá crawlers, worms, nebo také web robots. Tyto programy projdou vaše stránky, sesbírají data a odešlou je vyhledáva?i, který podle mnoha kritérií ur?í, na jaké pozici bude vaše stránky zobrazovat. Tento postup se nazývá indexace stránek. O indexované stránce vyhledáva? ví a m?že ji tedy i nabízet ve výsledcích vyhledávaní. Mezi zmi?ovaná kritéria pat?í aktuální obsah, validní kód, správné prolinkování a mnoho dalších v?cí. Celkov? lze ?íci, že vyhledáva? v dnešní dob? již nejde n?jak ošálit nebo podvést, spíše jde o to zalíbit se program?m, které prohledávají internet. A práv? zde m?že zna?n? pomoci Google Sitemaps, který lze integrovat do vašeho e-shopu.
Velmi zjednodušen? lze ?íci, že pokud budete mít ve svém e-shopu integrovaný a správn? fungující modul Google Sitemaps, bude fungovat jako pozvánka pro roboty prohledávající internet. V podstat? jim ?ekne, že je zde tolik a tolik stránek, které jsou aktualizovány tak a tak ?asto a jsou uspo?ádány v ur?ité struktu?e, což m?že zna?n? uleh?it práci vyhledávacím robot?m. Vyhledáva? tím samoz?ejm? nem?žete donutit, aby za?al indexovat vaše stránky ?ast?ji, spíše mu jen nabídnete uleh?ení a vyhledáva? se sám rozhodne, zda toho využije. Velmi d?ležite je si uv?domit, že Google Sitemaps nem?že p?ímo ovlivnit pozici, na které budou vyhledáva?e zobrazovat vaše stránky. Dle ohlas? r?zných webmaster? však lze ?íci, že využití modulu Google Sitemaps zvýší po?et zaindexovaných stránek vašeho webu.
Pro ilustraci zde uvedu p?íklad. Pan Novák provozuje e-shop prodávající rybá?ské ná?iní. Ve svém e-shopu nabízí okolo tisíce r?zných produkt?, jako je velké množství ol?vek, prut?, vlasc?, návnad a dalších v?cí. P?estože nabízí tisíc produkt?, vyhledáva? jich zaindexoval t?eba jen padesát. Co z toho plyne? Pokud zákazník zadá do vyhledáva?e n?jakou obecnou frázi o nákupu rybá?ských pot?eb, je možné, že mu vyhledáva? najde e-shop pana Nováka a pošle ho na jeho homepage. Pokud však již zákazník hledá konkrétní produkt, nap?íklad rybá?ský prut, který si vyhlédl v ?asopise a zádá p?esné jméno tohoto produktu, vyhledáva? ho již s velkou pravd?podobností nepošle do e-shopu pana Nováka, protože neví, že pan Novák takový prut nabízí. Znamená to, že vyhledávací roboti nenavštívily a nezaindexovaly všechny stránky e-shopu. Kv?li tomu pan Novák p?išel o slibného potenciálního zákazníka. A práv? v ?ešení tohoto problému tkví nejv?tší síla modulu Google Sitemaps. Pomocí n?ho snadno pan Novák ?ekne vyhledávacím robot?m o všem, co mohou na stránkách jeho e-shopu najít. T?m to usnadní práci a díku tomu navštíví a zaindexují všechny stránky, které jim p?edkládá Google Sitemaps. Ideání stav nastane tehdy, když budou vyhledáva?e znát všechny produkty, které pan Novák ve svém e-shopu nabízí. Poté už p?i vyhledávání konkrétního rybá?ského prutu odkáže vyhledáva? potenciálního zákazníka p?ímo na stránku e-shopu pana Nováka, kde lze tento prut koupit.
Související články
Využití Google Sitemaps při provozování e-shopu
Pokud provozujete e-shop, bez ohledu na druh prodávaného zboží je vždy důležité, zda o vás bude vědět, přesněji zda vás vaši…
8 způsobů jak vydělávat na internetu
V článku se dozvíš základní informace o různých způsobech jak vydělat peníze na internetu. Některé možnosti používají internet jen…
Souboj kdo s koho – mKonto či eKonto?
Jak je již patrné z nadpisu, tento článek se bude zabývat srovnáním a popisu dostupných funkcí dvou poměrně podobných služeb, které lze…