Souboj kdo s koho – mKonto či eKonto?

webzurnal.cz, 1. dubna 2010 ve 08:00:39, 99x přečteno

Jak je již patrné z nadpisu, tento článek se bude zabývat srovnáním a popisu dostupných funkcí dvou poměrně podobných služeb, které lze využít při provozování e-shopu.

Ihned z kraje je třeba si uvědomit, že tyto platební metody v českém prostředí stále zaostávají v četnosti využití za klasickou dobírkou a převodem na účet. Nicméně lze předpokládat, že konzervativní přístup českých zákazníkú k způsobům platby se bude pomalu měnit. Z tohoto důvodu je vhodné v e-shopu nabídnout i některou z méně využívaných platebních metod.

eBanka byla v podstatě průkopníkem internetového bankovnictví v českém prostředí. Pod tímto názvem vystupovala samostatně od roku 2001 do roku 2008, kdy byla dokončena fůze s Raiffeisenbank, která integrovala služby poskytované původní eBankou do svého produktového portfolia. eBanka tedy přestala vystupovat jako samostatná banka.

V současné době lze v nabídce Raiffeisenbank nalézt službu eKonto, která je jedna z původních služeb eBanky. Z hlediska využití v provozu e-shopu je velmi důležitá služba ePlatba. Ta vyžaduje, aby zákazník měl zřízený účet eKonto, obchodník však nutně nemusí využívat služeb Raiffeisenbank, ale musí mít zřízen některý z dostupných účtů, což je v dnešní době samozřejmost při provozování e-shopu. Obchodník dále bude muset implementovat možnost ePlatby do svého e-shopu, kde si poté zákazník bude moci zvolit tento způsob platby. Po potvrzení platby přes eKonto bude zákazník přesměrován na předvyplněný formulář, kde mu bude sdělena výsledná cena po započítání poplatků. Po potvrzení objednávky bude moci obchodník sledovat stav plateb online. Zabezpečení zákazníkova osobního eKonta je vyřešeno pomocí elektronického klíče.

Pokračování na: webzurnal.cz

Související články

.ml domény budou zdarma

.ml je národní doménou Mali (stát v Africe). Momentálně je ve stádiu sunrise až do 31. května. Pak bude až do 14. června landrush. 15.…

Google odpovídá na otázky o authorship

Včera vyšel na blogu Google Webmaster Central článek s odpovědmi na otázky kolem authorship. Zaslouží si určitě naši pozornost, takže jsem…

Někteří blogeři na stránkách reklamu prostě nechtějí

Po dlouhé době jsem se zase jednou setkal s případem, kdy bloger po nasazení reklamy prostě řekl, že to ruší návštěvníky a za mizerný…


Komentáře

(nezobrazuje se)