V programu AdSense je registrováno více jak 2 miliony majitelů internetových stránek. Těm za rok 2013 Google nechal vydělat přes 9 miliard USD, což vychází v průměru 4500 USD ročně na jednoho. V přepočtu cca 90 tisíc CZK.
Když se nad tím zamyslím, tak zhruba něco takového. Tedy průměr kolem 7,5K CZK za měsíc. Bude tu velká skupina lidí, kteří mají nasazený AdSense spíše jako doplněk stránek. Moc nepřemýšlejí o velkých penězích, aktivně se nesnaží zisky zvětšovat. Stačí jim výplata jednou za půl roku anebo kvartálně. Počítám že těch bude většina. Na druhé straně máme spíše právnické osoby, které AdSense aktivně využívají a točí daleko větší částky. Mnoho z nich se zaměřuje na trhy s velkou konkurencí mezi inzerenty. Takže i ty kliky budou stát za to.
AdSense navíc není jen o PPC. Například já jsem měl 10% CPM. Pak tu je stále oblíbenější vydělávání peněz z YouTube. Na diskuzních fórech jsou zmiňovány celkem hezké částky. Navíc jakmile jednou video spropagujete a stane se oblíbeným, tak vám pomůže i samotný YouTube.
Naopak pokud se vám zdá průměrná částka malá, tak je třeba vzít v potaze, že AdSense vyplácí z PPC jen 68 %. Z vyhledávání pak jen 51 %. Takže je zde prostor pro lepší ceny při prodeji reklamy přímo. Ti největší se na AdSense spolehnou až nakonec, pokud vůbec. Pro specificky cílené weby navíc velice dobře vychází různé affiliate programy, které umožňují daleko efektivnější propagaci. PPC se tak dostává až na konec monetizačního řetězce.
Související články
Nejdulezitejsi vec pri rozjezdu noveho podnikani
Uplne ta nejklicovejsi vec pri rozjezdu noveho podnikani je prijit na zpusob jak ekononmicky ziskavat zakazniky. Vymyslet ten obchodni model tak, ze…
PPC / affiliate arbitráž – co to je a jak na tom vydělat?
Když si procházím různá česká fóra o podnikání na internetu, vesměs všichni používají na monetizaci svých projektů kontextovou PPC…
Hodnota návštěvnosti
Návštěvnost není jen číslo za určitý časoví interval. Skrývá se v něm mnohem více. Po detailnější analýze se tak cena za 1000…