Učíme se byznys podle televize

edbrand.cz, 16. března 2009 ve 11:09:01, 51x přečteno

Nepatřím zrovna mezi skalní fanoušky televize a většina domácí televizní produkce mě nechává naprosto chladným. (Aktuálně nemám televizi vůbec připojenou a využívám ji jen k hraní videoher na Xboxu 360). Nicméně čas od času, když se na obrazovce objeví nějaká perla, zalituji, ale hlavu si s tím nelámu. Zrovna teď mi padnul do oka pořad Ano, šéfe, který se naštěstí objevuje po odvysílání na Streamu, tudíž není problém si jej zpětně vychutnat, i když televizi nemáte.

Ptáte se, proč mluvím o nějakém pořadu, který si dal za cíl pozvednout laťku české gastronomie? Inu proto, že v něm zaznívá docela zajímavých a inspirativních myšlenek, které lze velmi jednoduše zobecnit a aplikovat je na jakýkoliv byznys, nejenom ten kulinářský. Podívejte se na druhý díl v pořadí a dovolte mi vybrat pár nejzajímavějších postřehů:

Znám spoustu podnikatelů, kteří se po vydělání nějakých peněz rozhodnou plnit si své sny. Až překvapivě často si velká spousta z nich chce otevřít svoji kavárnu, hospodu nebo restauraci. Naivně se přitom domnívají, že do toho vidí, že vlastně o nic nejde, že si podnik koupí, zařídí, občas dojdou na kafe s přáteli a ono to nějak pojede samo bez nich. Dělat něco, čemu nerozumíte více než povrchně, je blbost. Tedy pokud se neobklopíte skvělými lidmi – profíky, kteří budou vaše sny usměrňovat a vracet do reality. Ty ale budete muset královsky zaplatit, jelikož málokterý profesionál se bude spojovat s někým neznámým, kdo nemá nic jiného než vizi nejlepší firmy ve svém oboru (a my chceme být nejlepší, že?).

Stará známá pravda, která platí všude – nikdy se nevyplatí dělat polovičatě deset věcí, lepší je dělat jen jednu a pořádně. Jinými slovy najděte si svůj core business a na ten se přilepte jako vosa na bonbon. I když to možná na začátku bude velmi těžké, časem poznáte, že toto rozhodnutí bylo správné a zcela nepochybně budete považování za profesionála ve svém oboru. Nikdo nechce spolupracovat s pseudoodborníky, kteří sice mají přehled o desíti věcech, ale pořádně vám nepomůžou ani s jednou. Nehledě na to, že podnikatel, který zajišťuje catering a kromě toho dělá webdesign, nevypadá vůbec důvěryhodně.

Pokračování na: edbrand.cz

Související články

Praskající bublina?

A?koliv jsem první akcie koupil už koncem roku 2012, tak jsem spíše investoval opravdu sezónn?. To se zm?nilo v roce 2020, kdy jsem využil…

S copywriting.cz si užijeme ještě zábavu

Systém copywriting.cz za posledních několik týdnů prošel hned několika změnami. Propojil se systémy PayPost a WebPost. Momentálně je tak…

?eká nás 2. lockdown jak jej využijete?

Vláda nám p?ipravila druhý “skoro” lockdown. Ten jarní z minulého roku jsem bral opravdu vážn?. M?l jsem z nové situace obavy. Ne jen o…


Komentáře

(nezobrazuje se)