Jelikož internet od NejTv opět (ne)zklamal a půlka paketů skončí neznámo kde, rozhodl jsem se zkusit napsat dnešní blogpost na balkóně. Po vyřešení menšího nedostatku s přehříváním na přímém slunci se konečně můžu pustit do psaní a čehože se bude dnešní blogpost týkat? Bude se jednat o bezpečnosti webu s pohledu SEO.
Každý vyhledávač má nějaká pravidla, která musí všechny weby, které od něj chtějí traffic dodržovat. Když si je přečtete a necháte trochu zapracovat představivost zjistíte, že se v podstatě jedná o jejich největší slabiny. U nás jsou to dva majoritní vyhledávače seznam a google. Oba mají tvrdou politiku potírání kupovaných odkazů, protože právě odkazy jsou jejich slabinou. Když se rozjíždělo directoglobal dalo se krásně vidět jak je seznam vůči nakoupeným odkazům zranitelný. Zkusil to vyřešit pomocí ochrany před lištami. První penalizace tak obdrželi lidé, jež umístili reklamu nad obsah. Bohužel to moc nezabralo a tak seznam musel nasadit represivní ochranu, která poslalo directoglobal do propadliště dějin. Tedy tak to mělo vypadat. Ve skutečnosti celý systém ještě nějakou dobu šel dál, protože jako reklamní systém nebyl vůbec špatný. Za poměrně málo peněz získávali inzerenti reálné návštěvníky. Zjednodušeně řečeno když za desítky korun měsíčně získáte desítky návštěvníků je vám nějaká penalizace ukradená (stránky si na sebe vydělají) a inzerent penalizaci dostat nemůže, protože by se tak dala ničit v pohodě konkurence (jen nezíská žádné SEO body). Ale to jsem už odbočil.
Prostě pokud chcete návštěvníky z vyhledávačů nesmíte porušovat žádná pravidla. Ať už je to přehnané manipulování s elementy na stránce, přes nákup odkazů až po automatické generování obsahu z kterého má hlavně seznam strach. I když je to stejně divné pravidlo. V podstatě každá stránka s koncovkou .php je vlastně generována serverem.
Ačkoliv by se zdálo, že vývoj stránky sleduje hlavně google, který je hladový po novinkách díky pořádné dávky kofeinu, i český seznam umí ocenit pravidelně přidávaný obsah. Rychlost zařazování do indexu je pro pravidelně aktualizované stránky s unikátním obsahem celkem fofr. Já osobně jsem pozoroval přidávání článků s mého blogu do 72 hodin, což není vůbec špatné (i když google a jeho 5 minut stále vede). Tady by jsem se ještě pozastavil nad ignorováním hlavní stránky. Například u mého blogu mi to absolutně nevadí. Ba naopak. K čemu je mi indexování hlavní stránky, když obsah na ní se v podstatě každý týden kompletně změní. Daleko více získají lidé z podstránek, třeba každého blogpostu, anebo podstránky kategorie či štítku. Návštěvníci ze seznamu, alespoň nemusí ztrácet čas hledáním toho co vlastně hledali už na seznamu.
Související články
Vznikla Asociace SEO
Vzhledem k stále přibývajícím podvodům v SEO, byla v Praze založena Asociace SEO. Zatím však nemá žádné členy, alespoň žádní nejsou…
Když p?ejdete na HTTPS nezapome?te, že za?ínáte se vším znova
P?echod na HTTPS je velká v?c, kterou nastartoval Google svým p?íslibem, že si polepšíte o procento v SERP. Skute?n? to zabralo, alespo? podle…
Collabim – instantní prášek na SEO?
Poslední tři měsíce jsem měl možnost sledovat SEO z poněkud více manažerského pohledu, než dřív. Měl jsem možnost komunikovat s…