Collabim – instantní prášek na SEO?

domecekzkaret.cz, 29. března 2010 ve 17:10:49, 175x přečteno

Poslední tři měsíce jsem měl možnost sledovat SEO z poněkud více manažerského pohledu, než dřív. Měl jsem možnost komunikovat s desítkami copywriterů, linkbuilderů a SEO konzultantů. Ale nejspíš bych to měl vzít od začátku.

Klasické SEO, jak jsem si je představoval a jak si je asi představuje hodně lidí na webtrhu nebo SEO konzultantů, je založené na jednom člověku. Tento člověk řeší SEO, shání odkazy a píše nebo upravuje texty na webu. Do jisté míry to může být efektivní model, ale pokud chcete být jednička na trhu, tak s tímto přístupem narazíte. První překážkou je čas. Schopní SEO konzultanti mají neskutečně málo času. (Napadlo mě, že je to můj případ, ale nejsem si jistý, zda jsem stále ještě schopný SEO konzultant Času mám ale málo každopádně.) Když se SEO konzultant věnuje čistě jednomu webu, tak ztrácí nadhled a když se věnuje více webům, tak zase přichází o čas.

Druhým problémem je nedostatek různých schopností. Na tomhle nejčastěji končili zájemci o práci SEO konzultanta se kterými jsem měl možnost mluvit. Správný SEO konzultant musí být tak trochu analytik (což hodně uchazečů není). Nad tou analytikou může stát slušná slovní zásoba a jsem maximálně spokojený. Jenže na komunikování odkazů, které jsou důležité pro SEO je potřeba ještě nějaký komunikační skill. Takže by SEO konzultant měl být analytik, komunikativní typ a ještě k tomu by měl mít širokou slovní zásobu? Takový SEO konzultant je pravděpodobně dokonalý a zároveň neexistující. Osobně od SEO konzultanta očekávám spíš analytický přístup a komunikační složka není extrémně důležitá.

Do třetice všeho dobrého i zlého přichází závislost. Pokud na projektu pracuje pouze jeden člověk a něco se s ním stane, nebo se rozhodne to zabalit, vzniká obrovský problém, jak ho nahradit.

Pokračování na: domecekzkaret.cz

Související články

Co stojí za pádem na Seznamu?

Ga’s al Rhul už se na 404M dlouho neobjevil, protože se věnoval důležitým SSUPům (Super StartUP – protože běžný startup už nezní tak…

Jak napsat nabídku na guest blogging?

Poslední dobou se nám to v SEO tlu?e a hodn? lidí hází špínu na druhé, tak m? napadlo, že by p?isp?la spíše pozitivní recenze než…

SEO během vývoje a fungování webového projektu

Všichni, kdo vstupují do online businessu, pojem SEO znají, nekompromisně jej vyžadují, ale už jen zlomek lidí si pod ním umí představit…


Komentáře

(nezobrazuje se)