Tento týden jsem se účastnil Poslední středy o PPC reklamě, který pořádala H1.cz. Během povídání jsem si čas od času nemohl odpustit rýpnutí do vlastních řad a zmínit triky a “podvůdky”, které občas správci PPC kampaní provádí svým klientům. Přišlo mi škoda, že k tomu nebylo více prostoru. O tom, jak se klienti tahají za nos se veřejně moc nemluví. Svět PPC reklamy není výjimkou. Pojďme se tedy na pár věcí podívat.
1) Manipulace historií změn v AdWords Málokdo z klientů ví, že v AdWords je odkaz na historii změn, která loguje prakticky každou úpravu v účtu provedenou. Přehledně den za dnem, s informací o tom kdo, kdy a co změnil. Klient tak může zpětně kontrolovat práci agentury, stejně tak agentura si může pohlídat, zda klient do její práce nezasahuje.
Trik: Nepodstatné změny prováděné správcem kampaní napříč účtem, aby vytvořil důkaz, že na kampaních se nějak pracovalo. Obvykle drobné halířové upravy nabízené ceny za proklik u mnoha slov či sestav, které nemají praktický dopad na výsledky kampaní.Důvod: Ať už si správce kampaní účtuje svou práci hodinově či paušálně, jsou měsíce, kdy s kampaněmi není příliš mnoho práce a je těžké klientovi přiznat, že na kampane celý měsíc nikdo nesáhl. V horším případě agentura na práci pro klienta neměla čas, nebo se jí nechtělo. Hromadné změny v historii AdWords tento fakt taktně ukryjí. 2) “Pracovali jsme usilovně na kampaních Skliku” Sklik nemá žádnou veřejnou evidenci změn v účtu provedených. Práci správce kampaně tedy nelze snadno kontrolovat.
Trik: Agentura jen informuje klienta o práci, která nebyla odvedena.Obrana: Vyexportujte si čas od času celý Sklik účet do excel souboru a porovnejte změny v aktuální verzi s posledním exportem (například v Total Commanderu).
Související články
Jak zprůhlednit PPC klientům?
Stále si kladu otázku jak naučit české klienty odlišit férovou nabídku PPC agentury od té, která jeho rozpočet nechá jen doslova protéct…
Velký test českých PPC agentur (1. díl)
40 PPC agentur, jedna poptávka na vytvoření reklamní kampaně. Jaké ceny si agentury účtují a za co? Kdo klientům lže, kdo slibuje…
Vyplácí se vám ppc reklama?
Na blogu Reklama-ppc.cz vyšel zajímavý test ppc agentur . Autor formou mystery shoppingu oslovil na 40 PPC agentur z celé České republiky s…