Sklik a nešťastná propagace certifikovaných agentur

reklama-ppc.cz, 19. ledna 2015 ve 15:38:51, 61x přečteno
Sklik a nešťastná propagace certifikovaných agentur

Ve stručnosti. 14.1.2015 Sklik odprezentoval na svém blogu spuštění své certifikace PPC agentur. Krok snažící se odlišit ty lepší agentury od ostatních. To, že hlavním a dominantním kritériem pro certifikaci je minimální útrata spravovaných klientů nad 1 milion korun, ponechme nyní stranou. Certifikace jako taková dává smysl a podporuji ji.

Spuštění certifikace přineslo i odprezentování prvních pěti agentur, které podmínky stanovené Sklikem splnily a samy se přihlásily na základě starší výzvy uvedené na webu Skliku loni v září. Prakticky všem zástupcům uvedených agentur jsem s radostí osobně pogratuloval. Je to výzva pro všechny ostatní. Bez zášti, bez závisti. Můžeme brblat nad nastavenými pravidly, ale přesto je certifikace pro ostatní výzvou.

Textace mi přišla nešťastná: “Sháníte PPC agenturu? Zkuste profesionály z agentur, které vlastní certifikát Sklik.” Reklama však byla v obsahové síti a tak jsem si jen řekl to samé, co Karel: “Hm”. Následné jsem však zjistil, že Sklik aktivně inzeruje i ve vyhledávání Seznamu na slovní spojení jako “sklik reklama”, “ppc agentury” a podobně. Kdokoli tedy hledal na Seznamu “PPC agentury”, zobrazila se mu na prvním místě reklama vyzývající k využití právě těch certifikovaných Sklikem. Na svém Twitteru jsem situaci okomentoval jako nešťastnou a víc jsem se k tomu nechtěl vyjadřovat. V Skliku jako agentura neinzerujeme, nijak nás Sklik svou inzercí neomezuje a vlastně bych si svůj povzdech mohl nechat pro sebe.

Aktivita Skliku mi ale v podstatě přišla více než nešťastná a s kýmkoli z oboru jsme toto téma řešili, tak nad uvedenou inzercí všichni kroutili hlavou. Včetně zástupců samotných certifikovaných agentur. Skutečnost, že Sklik za své vlastní peníze doporučuje klientům obrátit se “pouze” na certifikované agentury a konkuruje tak ostatním inzerujícím agenturám, které si reklamu platí ze svého a mají tu smůlu, že jsou třeba dobré, jen neutrácí dostatečný objem v Skliku, je nezanedbatelné pokřivení trhu a zcela zbytečná věc. Jediným vysledkem bylo naštvání agentur, které na certifikační limity nedosáhly, nebo si certifikaci nestačily obhájit. Všichni kolem mě si brblali pod vousy, ale nikdo se nechtěl moc ozvat. Zazněla i věta, že by si dotyčný postěžoval, ale nechce si rozházet vztahy s Sklikem a raději si tedy nechá svůj názor pro sebe.

Pokračování na: reklama-ppc.cz

Související články

Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!

Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…

Vyplácí se vám ppc reklama?

Na blogu Reklama-ppc.cz vyšel zajímavý test ppc agentur . Autor formou mystery shoppingu oslovil na 40 PPC agentur z celé České republiky s…

Výsledky pr?zkumu plat? v PPC oboru – ?esko 2018

P?ed m?sícem jsem sob?, a vám, položil otázku: “Jaké jsou platy v PPC oboru?” Jaká je realita versus legendy, pov?sti a dojmy? Na otázky…


Komentáře

(nezobrazuje se)