Zhruba od poloviny ledna 2016, Seznam postupn? nasazuje aktualizaci jejich vyhledávání Jalape?o. Tuto aktualizaci ozna?il jako Jalape?o 2.0. Cílem je odstranit stránky, které mají plytký obsah, jako MFA, PR weby, agregátory text?, obsahové farmy anebo doorway stránky.
První verze Jalape?o vyšla v polovin? kv?tna 2015. Podle popisu to vypadalo na ekvivalent algoritmu Google Panda, ovšem s v?tším rozsahem. M?la ovlivnit až 25 % vyhledávacích frází a 2 % výsledk? na p?edních pozicích bylo zm?n?no. Cílem bylo posílit takzvaný autorský obsah, což znamená to co vytvá?í lidé a ideáln? pro lidi. N?které z potenciálních cíl? pro Jalape?o mi zbyly z dávných dob. Nutno podotknout, že se návšt?vnost ze Seznamu u nich rapidn? snížila, ovšem ne všude.
P?edchozí verze podle oficiálního grafu vypadá jako velký úsp?ch. Ovšem údajn? bylo nastavení „spíše konzervativní“. Pod tím si m?žeme p?edstavit, že fulltextový tým Seznamu by velmi rád p?itvrdil. Nová aktualizace nemá být tvrdší, ale jen p?esn?jší. Podle ?lánku bych to tipl, že se využívá pro vyhodnocení více faktor?.
Narychlo jsem koukl do statistik jestli uvidím n?jaký ten nár?st návšt?vnosti u obsahových web? a n?co málo tam opravdu je, ovšem bude t?eba detailn?jší prozkoumání. Škoda, že návšt?vnost ze seznamu u mích autoritativních web? nebyla v?tší m?l bych z ?ím srovnávat.
Související články
N?žky mezi Google a Seznam se stále více rozevírají
Po delší dob? jsem op?t zavítal na statistiky TopList. Díky vzorku p?es 1,3 milion? stránek s tém?? 86 milion? impresí za den, pat?í stále…
Panda 4.0 je venku
Zhruba od čtvrtka minulého týdne se pomalu v podsvětí šuškalo, že se něco děje. Nárůsty aktivity crawlerů na webech lidí, kteří jedou…
Kontrastní palety vs maskovaní reklamy
Minulý měsíc jsem experimentoval s kontrastními paletami barev u textové PPC reklamy. Celý experiment mi narušilo pobláznění kolem adsense a…