Zatímco před pár lety lidé přemýšleli jak vybrat vhodný poměr onpage faktorů, tak aby se jejich stránky líbily lidem a přitom nimi nepohrdl jejich oblíbený vyhledávač, dnes už je tomu tak trochu jinak. Doba pokročila trend přibližování se ideálu vyhledávače nahradil trend co se líbí lidem musí se líbit i vyhledávačům.
I když mnoho lidí by stále chtělo věřit, že stránka musí být krásná a dokonalá, nejlépe i podle standardů W3C ve všech ohledech, věc se má tak, že to prostě nikoho nezajímá. Co se líbí uživatelům a je pro ně užitečné se musí líbit i vyhledávačům. Jsou tak vidět stránky, které stále používají tabulky obohacené o směsku CSS stylu přímo v nich, anebo masivní stovky kilobajtů velké prezentace s více jak stovkou odkazů. Nikoho už nepřekvapí, že i takováto stránka ve vyhledávačích boduje. Věřím že onpage faktory ustoupí do pozadí a budou pro vyhledávače jen doplňkem.
A budoucnost? Podle mě to bude podobné jako v reálu. Nahoře budou ti co umí dobře mluvit a zároveň dokáží vzbudit dostatek pozornosti aby se o nich mluvilo. Tedy nový pojem SEO se bude skládat z kurzu Jak správně podávat informace a Jak správně informace šířit. Jeden bez druhého nebude fungovat. Pokud i v reálu napíšete sebelepší článek o bramborách, ale samotné slovo brambora v něm nebude, tak člověk, který hledá informace o bramborách ho nenajde, anebo mu bude připadat podivný. Bude to chtít správný nadpis, vhodné podnadpisy nad odstavci, možná se u delších článků vrátíme k obsahu a listování v něm pomocí anchoru.
Další část o šíření informací asi nikoho nepřekvapí. Když už jsem zmínil ten článek o bramborách. Asi nebude moc efektivní publikovat jej v deníku s tématikou aut. Dále tu máme různá doporučení. Pokud si můžete vybrat mezi třemi výrobci brambor, ale o jednom se zmínil váš známí na facebooku, tak je volba určitě ovlivněna. A další je i kvalita prezentace. Pokud výrobce bude mít na stránkách menší brambora wiki, kde se dozvíte o jeho bramborách naprosto všechno, včetně bohaté zásoby multimédií, také to bude mít vliv na váš výběr.
Související články
Vánoční seriál Ga’s al Rhula: Objevujte důležité a relevantní
Rok 2014 je za dveřmi a všude se spekuluje co bude se SEO? No podle legendy Ga’s al Rhula se nic nezmění. SEO opět zemře při jednom z…
Pokro?ilé SEO strategie – díl 1.
Pokud pat?íte mezi webmastery, které zaujala marketingová koncepce SEO (Search Engine Optimization) neboli hezky ?esky optimalizace webových…
Co je E-A-T skóre a pro? se v SEO za?íná stále více ?ešit
Poslední dobou jsem za?al narážet stále ?ast?ji na pojem EAT (E-A-T) skóre a jak je neskute?n? d?ležité pro rok 2019. Nejsem zrovna moc…