Rozhovor pro ?asopis Direkt

madcow.cz, 23. června 2014 ve 12:49:26, 15x přečteno

VLADISLAV BUREŠ: Vždy je rozdíl, jestli je zadání pro B2C nebo B2B. V první d?láme hodn? direct mail? pro finan?ní oblast, a ty jsou pak spíše servisní, kde není takový požadavek na kreativu. Kreativn?jší v?ci si klienti dovolí spíš v oblasti B2B, kde musí pro akvizici zákazníka mnohem víc zaujmout. V p?ípad? papírového direct mailu v B2C jde o jednoduchou komunikaci a spíše jen o udržení d?stojné úrovn? dopis?.

VLADISLAV BUREŠ: Zásadní. V ?ad? zásilek vlastn? nic jiného není. O to víc je zarážející, že ?ada finan?ních institucí nedokáže vytvo?it dopis s jasným sd?lením a obsahem. Chodí mn? direct maily, jejichž obsah je ?asto p?ekombinovaný a sd?lení se v textu ztrácí. Vid?l jsem nap?íklad dopis od jedné ze spo?itelen, jež pat?í k lídr?m trhu, který p?sobil dojmem totálního zmatku.

Skoro to vypadalo, že se jednotlivá odd?lení nedokázala domluvit na tom, co se ?ekne, a vznikl z toho jeden velký mutant. Myslím, že pokud se v?bec d?lají kreativní direct maily, je to spíš v oblasti B2B. Pro firmy je velmi t?žké dostat svou nabídku k cílové skupin?. A volí pak papírovou formu, protože nemohou použít email ani telefon a musí vytvo?it n?co dostate?n? atraktivního, aby na stran? potenciálního klienta zaujali ty správné lidi.

VLADISLAV BUREŠ: Osobn? mám rád, pokud je v direct mailu n?jaká dramatizace situace. Pot?ebujeme navodit ur?itý problém, který je následn? v daném dopise vy?ešen, a je tím zárove? p?edstavena nabídka. M?že jít o n?jaké p?ekvapení nebo – pokud je to pro cílovou skupinu vhodné – i šok. To m?že výsledku pomoct. Klasickým problémem je vymyšlení taktiky, jak se dostat p?es asistentku nebo sekretá?ku, aby se direct mail k manažerovi dostal. Kreativní koncept musí fungovat tak, aby dopis sekretá?ka nezaložila nebo rovnou nevyhodila. Jednoduchým trikem m?že být zásilka pravých belgických pralinek, které si asistentka nedovolí zkonzumovat sama a p?edá direct mail ?editeli. Musí se ale dát pozor na to, aby zásilka m?la n?jakou souvislost s nabídkou. Jinak vyhodíte peníze za to, že ?editeli a jeho asistence osladíte den.

Pokračování na: madcow.cz

Související články

Jak je to s tím direkt mailem a e-malingem…

V úterý se chystám na konferenci Dny direkt mailu, kde si nechci nechat ujít přednášku Andyho Owena „E-mail že nahradí direkt mail? To jste…

Prezentace z konference Direkt mail

Těsně před dovolenou jsem se účastnil konference Direkt mail s “přednáškou” Jak vytvořit direkt mailovou kampaň a jak ji zadat…

Jak jsem se zase vytočil aneb Brief a direkt marketing

Minulý týden jsem byl po dlouhé době výrazně protivný na naše accounty kvůli poněkud nedotaženému briefu. Debata šla skutečně na…


Komentáře

(nezobrazuje se)