Rok 2010 a budoucnost vyhledávání – Část II. Rok 2010 a čemu bude patřit

blog.seo-profesional.cz, 23. prosince 2009 ve 19:04:21, 44x přečteno

Rok 2010 nám jistě přichystá tolik novinek, že z toho pravděpodobně budeme celí bledí. Jistě ale internetový byznys pofrčí opět o něco víc. Tato část se spíše soustředí na změny, které by mohly proběhnout v oblasti vyhledávačů a internetového marketingu.

Největší pozornost si začnou získávat opět sociální sítě, nicméně si myslím že v roce 2010 začnou dosahovat svého klimaxu a začne to více a více hrát roli v linkbuildingu. A ani bych se nedivil, kdyby Facebook vstoupil na trh vyhledávačů a do svého systému integroval svůj vlastní vyhledávač a tím se stal přímým konkurentem Googlu. Jelikož Facebook své uživatelé drží na svém systému oproti Googlu, který jen rychle uživatele pošle jinam, tak by tímto umožnil uživatelům FB nikam jinam nechodit a vyhledávat rovnou na FB. Pokud nevymyslí svůj vyhledávač, mohlo by klidně dojít k nějaké spolupráci s jiným vyhledávačem. Každopádně, to je směr, kterým by se tyto dva fenomény mohly ubírat.

Dočetl jsem se zajímavou věc, a to, že půjde pryč Yahoo Site Explorer, což je jediný nástroj, který lze považovat za opravdu užitečný při měření počtu zpětných odkazů. My ho používáme i v SEO Profesionál Toolbar, takže pokud se tak stane a R. Fishkinovy domněnky jsou pravdivé, tak mne to bude opravdu mrzet. Doufám jen, že se vynoří nějaká neplacená a kvalitní aplikace, která zastane Yahoo Site Explorer. Samozřejmě už existuje například LinkScape, ale stále nedosahuje tak dobrých kvalit, a navíc je placený. Každopádně doufám, že se jedná spíše o omyl než o skutečnost.

Poptávka po internetovém marketingu v roce 2009 stoupla obzvlášť v propuknutí krize. Krize nám marketérům přináší větší poptávku, a to jen díky tomu, že firmy začínají více bojovat o daného zákazníka a alokují do toho i více peněz. V krizi lidé začnou více přemýšlet o tom marketingu, obzvlášť pak o SEO, linkbaitu a virálním marketingu, který funguje přece jenom lépe než tradiční marketing.

Pokračování na: blog.seo-profesional.cz

Související články

Rok 2010 a budoucnost vyhledávání? – Část I. Rok 2009

Velmi zajímavé téma, které poslední dobou koluje internetem, respektive jím koluje na každém konci roku, skýtá otázku, jak bude vypadat rok

Rok 2010 a budoucnost vyhledávání – Část III. Budoucnost a zrození nového způsobu vyhledávání

Rok 2010 bude pestrý, jako je každý rok v internetovém světě. Nicméně podle mne nedojde k žádné zásadní změně, co se týče…

Škálování organické návšt?vnosti s obsahovou sérii

M?j poslední web m?l více jak 42 tisíc návšt?v z vyhledáva?e b?hem posledních 30 dní a to je starý zhruba rok. Dosáhl jsem toho pomocí…


Komentáře

(nezobrazuje se)