Provozovatelé reklamních sítí musí spojit síly v boji s podvodníky
404m.com, 22. července 2015 ve 21:49:05,Velké spole?nosti jako Google, Facebook anebo Yahoo! Se spojili, aby spole?n? bojovali proti falešnému zobrazování reklam a proklik?m. Skupina zvaná TAG (Trustworthy Accountability Group) zahájila program, který se napojí na interní blacklisty Google na filtrování bot?. Následn? pak bude blokovat falešný provoz úpln? všude. Data z tohoto projektu by koncem roku 2015 m?la být dokonce k dispozici i ve?ejnosti.
Do celého programu budou p?ispívat i spole?nosti jako Facebook, Yahoo, Dstillery, MediaMath, Quantcast, Rubicon Project a TubeMogul, tím že p?idají své vlastní blacklisty. Výsledkem by tedy m?l být masivní blacklist podvodník?. Spole?nosti poskytující reklamu totiž pot?ebují jednat. Stále zdokonalující se metody podvodník? je stojí velké peníze. Nejen že „okrádají“ jejich klienty, ale také snižují d?v?ru v online reklamu.
Podvodníci si p?itom falešnými návšt?vníky p?ichází na miliony dolar?. Nejznám?jší jsou botnety UrlSpirit a HitLeap. První jmenovaný provozuje více jak 6500 instalací Internet Explorer. Výkonnostn? vytvo?í jedna instalace až 2500 požadavk? na reklamu za den. Google odhaduje, že celkem UrlSpirit vytvo?il p?es 500 milion? požadavk? na jejich reklamní sí?.
Odstranit návšt?vnost z r?zných VPS a webhosting? v datacentrech bude to jednodušší. Otázkou je, co TAG hodlá ud?lat s desítkami možná stovkami miliony napadených po?íta?? malware, které mohou simulovat návšt?vu stránek a klikaní na reklamu je otázkou. N?kde se však za?ít musí…
Související články
Na GDPR vyd?lal jen Google
Cliqz, Ghostery a WhoTracks.me spojili své síly a vypracovali studii, která ukázala jak moc se zm?nilo sledování internetových uživatel? po…
Bing se p?idává k dalším velkým hrá??m a zakazuje reklamy na kryptom?ny
Reklamy na kryptom?ny a z nich odvozené produkty zakázal tento rok už Google, Facebook, Twitter a Linkedin. Te? se k nim nov? p?idává i Bing. Je…
PPC v krizi posílí, giganti zvednou rozpočty
Dnes budu možná trochu koukat do křišťálové koule (kterou nemám), ale risknu to a otevírám tu diskusi na téma chování PPC trhu v době…