Od začátku roku jsem se potkal při různých diskuzích s celkem zajímavým pojetím různých přístupů. Většinou to skončí udivením a frází právě „Thinking outside the box ;)“.
V krátkosti jde o to dosáhnout určitého cíle při využití prostředků, které jsou dostupné, ale ne na první pohled. V SEO je krásným příkladem například infografika. Máme neuvěřitelné množství kvalitních dat, z kterých můžeme vytvořit super analýzu výhod našeho produktu v rámci trhu nad kterou nejeden odborník zakroutí hlavou. Na takový článek přece každý musí odkazovat. Prostě sen každého linkbuildera!
Jenomže co kdyby jsme všechna ta data místo toho nacpali do hezky vypadajícího obrázku a ten dali zdarma ke stažení. Pro jistotu odborné výrazy nahradíme ilustračními obrázky a závěr si každý musí vydedukovat z komiksového hrdiny s našim produktem v ruce. Linkbuilder na to řekne jen: „WTF?“
Ve výsledku osloví infografika větší množství lidí a stane se součástí různých článků, diskuzí na sociálních sítí a fórech. Rozjede se menší virální efekt a místo pěti super kvalitních odkazů z top blogů či magazínů dostaneme kvantum různorodých deep linků. Navíc většina lidí se ani nenamáhá náš obrázek ve vysokém rozlišení stáhnout a rovnou jej stahuje z našeho firemního serveru. Takže administrátor skřípe zuby a argumentuje vysokým účtem za přenesená data. Jenomže jak víme ze SEO příruček i ten obrázek přináší linkjuice, zvláště pokud je dobře pojmenován a asociován s určitým obsahem.
Související články
Přemýšlení out of the box II. aneb v česku po česku
Můj milí deníčku. Před pár dny jsem na diskuzním fóru Webtrh viděl nepříjemnou věc. Podle mého názoru zcela regulérní poptávka byla…
Jak funguji sankce
Virtual currency mining company Bitriver was founded in Russia in 2017 and currently operates out of three offices across Russia. In 2021, Bitriver…
Imigranti v USA
I was recently at a Los Angeles Business Journal event witnessing an award acceptance by the Shipito company, which was selected ahead of hundreds of…