Pamatujete na otravná popup okna, která v dávných dobách skřípajícího telefonního připojení k internetu znepříjemňovala návštěvníkům stránek život? Dokonce se kvůli ním instalovaly dobrovolně různé toolbary. Nenávist k nim měla takovou intenzitou, že tvůrci alternativních prohlížečů už vypnutí funkce v javascriptu, která otvírala popup, umožnili vypnout. Jenomže to mluvíme o začátku minulé dekády. Jako by lidé zapomněli …
Poslední rok mi totiž připomíná návrat do minulosti. Člověk přijde na stránku a hned po něm chtějí e-mail, aby mohl odebírat novinky anebo se přidal do nějaké skupiny na Facebooku. A to nemluvím o nějakých pochybných warez webech či stránkách pro dospělé. Tam s tím člověk už tak nějak počítá. Tyto otravné popup okna se objevují v hojné míře na stránkách blogerů, firem či e-shopech. Navíc vtipné je, že se často nedají ani pořádně zavřít, protože v některých prohlížečích zlobí anebo stisknutí klávesy ESC něco rozbije (neptejte se mě jak, prostě tam byla jakási šílená animace, co se zastavila při posouvání). Co s takovou stránkou? Zavřít a už se na ní nevracet.
Na internetu je vidět vývoj. Před pár lety, bylo pro návštěvníky „ponižující“ když si jejich oblíbený bloger dal na web reklamou a chtěl něco málo vydělat. Dneska je to už naprosto jedno. Reklama sem, reklama tam, stejně je jí všude plno. Zajímavé že? No možná za to může i nárůst lidí s AdBlock. Ti, kdo reklamu nesnáší si jej prostě nainstalují a mají klid. Už je nic obtěžovat nebude.
Jen pro zajímavost, nedávno jsme zkusil spočítat kolik impresí bylo s reklamou a kolik bez (imprese v GA vs zobrazených reklam v AdSense). Vyšlo mi, že na 404M u 13 % impresí nebyla reklama. Vzhledem k opatřením, které tu byly (u lidí s AdBlock se nezobrazoval text článků) to není zrovna málo. Na druhou stranu celkem slušně utrpěla návštěvnost, takže konec experimentování a články se už zobrazují každému.
Související články
Pro? všichni p?echází na JavaScript/Ajax?
P?vodn? jsem cht?l psát o jednom Google update, ale p?i sb?ru dat z GA jsem se zasekl na na?ítání jejich JavaScriptové stránky. Už mi to nedá…
Honba za nesmyslnou návšt?vností a cena jednoho návšt?vníka
Jestli existuje n?jaká jistota, tak jsou to pravidelné otázky typu: „Vyplatí se nákup návšt?vnosti?“ a „Mám nabídku koupit velké…
Mobile-first index kam se podíváš
Tento týden mi chodí jeden email za druhým, že m?j web byl p?idán do Mobile-first index a to dokonce i u web?, které jsou n?kolik let staré a…