Po poslední úpravě Google Webmaster guidelines zůstává víc otázek než odpovědí

404m.com, 3. srpna 2013 ve 13:05:55, 37x přečteno
Po poslední úpravě Google Webmaster guidelines zůstává víc otázek než odpovědí

Musím se přiznat, že jsem nevěnoval poslední úpravě Google Webmaster guidelines moc času. Je to sada white hat SEO doporučení, které by měly vést k SEO utopii, kde se budou tvořit jen přirozené odkazy a společně ruku v ruce s Google se postaráme, aby nikdo v SEO nepodváděl. Často efektivně funguje, když uděláte rozumně pravý opak, co se tam píše. Tentokrát však došlo k několika změnám, které zamotali hlavu i zahraničním odborníkům. Pojďme se spolu na některé z nich podívat.

Google mluví celkem jasně. Pokud publikujete tiskovou zprávu, kterou převezmou média, musí odkazy v ní být nofollow. Ovšem pouze pokud jsou to takzvané „optimized anchor text“. Tohle vrtá hlavou poslední týden nejednomu SEO odborníkovi. Tiskové zprávy jsou super možností jak získat velké množství návštěvníků, navíc spousta magazínů a blogů na nich staví obsah. Na základě oficiálního tiskového vyjádření se prostě staví důvěryhodné články. Oddělují bulvár od seriózních médii. Tak v čem je problém? Vždyť čím na více místech zmíníte tiskové prohlášení, tím je snad jejich vydavatel autoritativnější. Na těchto základech přeci stavěl Google.

Tohle se probírá spíše v zákulisí SEO. Gray hat a Black hat SEO mágové toto řeší s nadějí, že některé metody možná byly legalizovány. No můj názor je spíše, že budou penalizovány, ale Google nechtěl dávat lidem návody. Na internetu je toho celkem dost a některé metody jsou hodně komplikované a propracované. Já osobně si myslím, že Gray/Black SEO je dál než White hat. Přeci jen kdo zkouší nové a často zakázané ovoce se posune, na rozdíl od těch, kteří dodržují zaběhnutá pravidla a řídí se oficiálními doporučeními. Panda a Penguin dali všem pořádně zabrat a některé věci značně změnili. Ale jak už jsme zmínil, zatímco White hat komunita jásala, tak Gray/Black museli tvrdě makat a často i naprosto změnit přístup, aby se problém neopakoval. Poslední verze Tučnáka navíc nebyla zas tak úplně fér a pár případů, co jsem pomáhal řešit bylo podle mě už přes rozumnou míru.

Njn nerelevantní odkazy způsobovali vždy rozpory. Jednu dobu jsem si až říkal, že Google má snad stovky kategorii a dokáže do nich řadit weby. Přiznám se, že po pár experimentech, které se mi nepovedli už si tak úplně jistý nejsem, ale o tom napíšu jindy.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Vyhodnocení kvality webu m?že Google trvat m?síce

Zajímavá informace zazn?la v b?eznu na Google Webmaster Central office-hours hangout, kde John Mueller odpovídal na otázky webmaster?. Jedna z…

Google plus kon?í

„We are shutting down Google+ for consumers.“ (Vypínáme Google+ pro uživatele), takto suše oznámil Google na svém oficiálním blogu konec…

Rozdílný přístup vyhledávačů přináší zajímavé paradoxy

Dneska jsem zrovna koukal jak si vede nejnovější minisites a jak by jsem mohl optimalizovat do budoucna celý proces budování minisite, včetně…


Komentáře

(nezobrazuje se)