Peníze za zkracování URL

404m.com, 26. listopadu 2011 ve 15:10:24, 115x přečteno
Peníze za zkracování URL

Dneska jsem si jen tak pročítal forums.digitalpoint.com a jeden dotaz směřoval na vydělávání peněz prostřednictvím služby Twitter. Krom klasických odpovědí jako publikování placených tweetů a affiliate se někdo zmínili o službě adf.ly.

Jedná se o klasický zkracovač URL, který ale navíc obsahuje reklamu, za kterou vám zaplatí provozovatel služby. Cena se vypočítává za 1000 zobrazení a závisí na jazyce a množství unikátních IP v systému. Například za unikátní české návštěvníky se platí 0,7 USD/1K. Naproti tomu v USA je to 5 USD/1K. Popravdě je to celkem zajímavý obchodní model, který by se spíše dal použít na různých fórech, kde je vysoká návštěvnost.

V podmínkách je výslovný zákaz používání na adult stránkách (jak odkazu tak cíle). Warez je tam zmíněn jen okrajově v sekci 5.f. Takže kam s takovýmito odkazy? Umím si představit různé odkazy na zajímavá videa, vtipné obrázky, anebo podobné nesmysli, které zajímají velkou skupinu návštěvníků. Zajímavé by bylo také sledovat nějaké virální šíření. Cena 0,7 USD tedy nějakých 13 CZK za 1K českých lidí je hodně o ničem, ale na druhou stranu je to jen odkaz. Tam kde vám nejde moc o návštěvníky a kliká se v desítkách tisíc by to mohlo dělat i pár desítek procent příjmu.

Tento reklamní systém mě zaujal jako neobvyklá možnost monetizace. Pokud s ním někdo máte zkušenosti tak napište. Já jej nepoužívám a nemám ani kde nasadit. Berte prosím tento článek jako informační. Jakpak mu budeme říkat PPR (Pay Per Redirect)?

Pokračování na: 404m.com

Související články

Oblíbená akce doména .eu na 10 let za 10 EUR je zp?t

Ob?as se setkáváme s akcemi na nové domény, kdy jí registr nabídne registrátor?m tak?ka zdarma, ale za rok p?ijde vyst?ízliv?ní v podob?…

Prodané .cz domény 23. – 29. srpna 2021

Nejdražší doménou tohoto týdne byla blognoviny.cz, která se na dAukce vydražila za 3.450 CZK. Prozatím ješt? nebyla p?evedena na nového…

Ve středu dění: Sklik pořád něco mění (6)

Sklik vydává jednu novinku za druhou, i když nijak zvlášť zásadní. A Google vůbec nezůstává pozadu. Už jste viděli přemístěnou mapku…


Komentáře

(nezobrazuje se)