Partnerská síť Skliku: příležitosti a hrozby

vetrovka.cz, 20. července 2010 ve 11:48:52, 81x přečteno

Na spuštění partnerské sítě Skliku se čekalo hodně dlouho. Včera Sklik oficiálně partnerskou síť spustil, resp. oznámil otevření volné registrace na blogu. Ve skutečnosti zas až o tak zásadní změnu nejde, protože registrace už je možná dost dlouho a už před asi dvěma měsíci Sklik oznámil, že začíná schvalovat registrované weby třeba na Webtrhu. Změna je tedy spíš v tom, že už je to nazváno jako oficiální a nikoliv testovací provoz. A asi má teď schvalování partnerských webů větší prioritu.

Partnerská síť Skliku je asi prvním opravdu vážným konkurentem Google AdSense v českém prostředí, eTarget a adFOX moc vážně neberu, zvlášť proto, že třeba co se týká cílení je to tristní (nikoliv kontextové). Sklik ale na AdSense v Čechách teoreticky uričtě má. Sice ho v blízkých měsících (asi ani letech) nepřeválcuje, ale může mu být významným protihráčem.

Když zabrousíme trochu do historie, partnerská síť Skliku existuje už několik let. Od začátku do ní patřily weby Seznamu (Novinky.cz, Sport.cz, atd.) a Blog.cz Jyxa, původního vývojáře Skliku. Hned zkraje se zapojily také řádově jednotky testovacích webů. V listopadu 2008 jsem zapojila i své weby a začla zobrazovat reklamu Skliku na Egypťan.cz a PrůvodcePaříží.cz. Nebylo to tenrkát nejlepší, ale byl to začátek. Kontextové cílení plus mínus v té podobě, jaké je dnes přišlo až letos v únoru se spuštěním nového Skliku čistě v režii Seznamu. Původně slibované otevření sítě bylo mezitím odloženo na neurčito, později se začlo mluvit o letošním létě a tak se také stalo.

Reklamy v partnerské síti se zobrazují kontextově, tj. na základě shody tématu reklamní sestavy (daného klíčovými slovy) s tématem stránky. Pokud se téma shoduje, reklama se může zobrazit. Řazení reklam na stránce pak vychází z aukčního principu podobného tomu ve vyhledávání - kdo dá víc má větší šanci, kdo je relevantnější má větší šanci.

Pokračování na: vetrovka.cz

Související články

Jak se stát PPC?ka?em

Poslední dobou se m? ?ím dál víc lidí, v?tšinou za?ínajících marketér?, ptá na to, co to vlastn? obnáší, živit se jako PPC?ka? p?i…

Seznam má kontextový Sklik pro partnery

Majitelé webových stránek si mohou na svoje stránky dát reklamy systému Sklik a dostávat provize za prokliky svých uživatelů. Reklamy jsou…

Sklik Retargeting, první dojmy. Funguje? Kde se zobrazují reklamy? A co bannery?

Když jsem psal před rokem o chystaném Retargetingu v Skliku, kladl jsem si otázku, nakolik bude schopna jeho obsahová síť nabídnout…


Komentáře

(nezobrazuje se)