Mezinárodní organizaci za rovnoprávnost žen UN Women (United Nations Entity for Gender Equality and the Empowerment of Women) vadí našeptávač Google. Pokud do něj totiž zadáte některé fráze jako například Ženy jsou dokončí to, jak mu algoritmus velí. Menší ukázka:
Co k tomu dodat, když budeme chtít tak si každý určitě dokážeme najít ofenzivní frázi. Pro ty z vás, kterým nejde dohromady to slovní spojení ženy jsou jako wifi je odpověď v jednom vtipu.
Otázkou je co s tím? Trochu mi to přijde nefér vinit Google a ostatní vyhledávače, které používají našeptávač. Přeci jen ve většině případů je našeptávač postavený na algoritmu, který reaguje „na poptávku“. Tedy pokud by to nikdo nehledal tak to tam nebude. Před už delší dobou jsem si takto otestoval našeptávač seznamu. URL s vyhledáváním jsem vložil do autosurfu a nastavil si, že má každých 30 minut udělat dvě hledání. Za pár dnů se moje klíčové slovo začalo objevovat v našeptávači. Technicky vzato pokud by to někdo nehledal, tak se to tam nezobrazí.
Našeptávače jsou nástroje. Takže vynadáno by měl dostat, ten co zadává takovéto věci. Je to jak zakazovat květináče, protože by v nich někdo mohl pěstovat trávu. To co se objevuje v našeptávačích spíše mluví o nás samotných.
Související články
Google v roce 2018 zrušil 2,3 miliardy reklam
Google musí každý den bojovat s miliony reklam, které porušují jeho pravidla. Stojí jej to nemalé náklady na lidi i techniku. Ovšem bez toho…
Soutěž o .eu domény VII. – zelený EURid
Dnešní soutěž o pět .eu domén od RegZone! bude na téma zelený EURid. Minulý rok se rozhodl jít EURid příkladem všem registrátorům.…
Marketing a KPI: 6 nejznám?jších a pro? je mít?
Klí?ové ukazatele výkonnosti (KPI – Key Performance Indicators) jsou kvantifikovatelné metriky, které ukazují výkon firmy (marketingu) ve…