O co s tedy jedná? Obchodní model Woot se objevil na scéně již v roce 2004. Základní idea tohoto projektu byla až neskutečně triviální. Každý den se na internetových stránkách bude prodávat jen jeden druh výrobku za velmi nízkou cenu. Pokud zákazník nekoupí ihned ten den nabízené zboží, má smůlu. Druhý den tam bude jiné. Název pro tento prodejní model se poté ustálil na one-deal-a-day.
V základu marketingu tohoto projektu je nepochybně psychologický kalkul. Pokud dostanu potencionálního zákazníka do časové tlaku, bude spíše jednat impulzivně a spíše nakoupí. Kombinace nízkých cen, poměrně atraktivního zboží a časově velmi omezené nabídky tvoří dohromady opravdu výbušnou směs. S tím souvisí i další detaily, například to, že návštěvník Woot webu nemůže vidět, kolik ještě zbývá zboží na skladu.
Woot prodává zboží tedy do půlnoci dne nebo do vyprodání zásob. Kvůli tomu, však například nemůže garantovat výměnu zboží protože ho jednoduše nemá na skladu. Woot nabízí pouze vrácení peněz. Celkově je Woot pojat velmi spartánsky. Ve FAQ na woot.com lze nalézt různá doporučení, jak se zachovat v různých případech:
Nelíbí se vám zakoupené zboží? Prodejte ho na eBay. Nefunguje zboží? Ptejte se Google, komunity nebo výrobce. Pokud se rozhodnete nám zboží opravdu vrátit, pamatujete, že dopravu budete platit vy.
Související články
Obchodní model Swap Tree
S rozvojem internetu se začaly objevovat nové způsoby a formy obchodování a marketingu. Již jsme zde zmínili model one-day-a-deal, který…
MFA
MFA známé též jako Made For Ads, anebo Made For Adsense, je způsob prezentace obsahu s důrazem na zobrazování reklamy. Tento obchodní model…
Co bude následovat po boomu kolektivního nakupování?
Hitem letošního roku na českém internetu se stal fenomén tzv. group buyingu tedy hromadného nakupování, o kterém jsme již psali v článku…