Nový Sklik – Jeho nedostatky, aneb proč nejsem nadšený?

reklama-ppc.cz, 31. července 2013 ve 21:53:39, 74x přečteno
Nový Sklik – Jeho nedostatky, aneb proč nejsem nadšený?

Když 17.6.2013 Sklik zpřístupnil své administrační rozhraní v nové grafice, řada komentátorů se radovala. Mou první reakcí byla úvaha, zda novinku vůbec někdo testoval. Vážil jsem ostřejší slova, poctivě vyplňoval jednu přípomínku za druhou skrze k tomu určený online formulář a o 14 dnů později probíral mé osobní postřehy a připomínky přímo v kancelářích Seznamu. Od spuštění uplynulo šest týdnů, Sklik mezitím nasadil nové rozhraní všem uživatelům a není kroku zpět. Rozhodl jsem se tedy sepsat základní připomínky, proč si myslím, že nové rozhraní není dobré.

Úvodem ale několik základních informací. “Nový Sklik” se rodil ve větších, či menších, bolestech velmi, velmi, opravdu velmi dlouho. Od smělých plánů, dynamického rozhraní v Ajaxu a nekonečna nových funkcí se nakonec zrodilo stvoření, které pro uživatele nenabídlo prakticky nic nového než novou košilku. Nechci Skliku křivdit – na pozadí se jistě provedla celá řada změn, která pomohla ulevit mnoha seznamáckým serverům, datová práce se statistikami je pro stroje jednodušší, rychlejší… Ale uživatele zajímá jediné, jak se mu s Sklikem bude pracovat a jaké novinky dostane.

Praktické novinky jsou všeho všudy dvě. Trendové grafy a nové sloupečky s hodnotami objednávky (neboli tržby) a PNO přímo v rozhraní. Buďme k sobě upřímní – naprostá většina profesionálů a velkých inzerentů měla informace o hodnotě objednávky (v podobě nových sloupců) k dispozici i ve staré verzi Skliku už více než rok. Skutečnou novinkou jsou tedy zmiňované grafy a kosmetické úpravy a “vychytávky” spojené s novým rozhraním.

1) GRAFY To hlavní, na co všichni čekali jak na smilování boží… Snad z radosti, že Sklik grafy umí, dostali jsme k dispozici monstrózní grafy, přes které není vidět nic jiného.

Pokračování na: reklama-ppc.cz

Související články

Pro? mi optimalizované st?ídání reklam není dost dobré

N?kte?í pozorní ?tená?i a poslucha?i si už možná všimli, že ob?as mívám lehce extrémistické p?ístupy. N?kterým oblíbeným funkcím nebo

Jak se stát PPC?ka?em

Poslední dobou se m? ?ím dál víc lidí, v?tšinou za?ínajících marketér?, ptá na to, co to vlastn? obnáší, živit se jako PPC?ka? p?i…

Provizní systémy je dobré podchytit hned na začátku

Pravidlo, které by se mělo vytesat do skály. Vždy, když se objeví něco nového musí developer zbystřit, protože ty největší pecky se…


Komentáře

(nezobrazuje se)