Doba jde neustále dopředu a dominantní internetové vyhledávače představují nové a nové funkce. Proto jsem dal dohromady takové strhnutí těch nejzajímavějších novinek, se kterými přichází Google a Bing. Oficiální potvrzení spuštění sociálního vyhledávaní, nový vzhled vyhledávače, nebo například obdoba tlačítka +1 na Bing? I tyto zajímavé „vychytávky“ v tomto článku rozdělené podle toho, kterých se týkají.
Je to oficiální. Společnost Google na svém blogu zveřejnila, že dlouho očekávané sociální vyhledávaní se v těchto dnech spouští pro celosvětové využití. To podle jejich slov pocítí naprosto všichni majitelé Google účtů. Je to logické, konkurenční Bing opravdu úzce spolupracuje s Facebookem a tento dominantní vyhledávač už tak prostě nemůže čekat a sociální vyhledávaní tak vstupuje do ostrého masového provozu.
Pokud jste nepostřehli, co to vlastně sociální vyhledávaní na Google je, tak vám ho jen stručně představím. První zmínky unikly za mimo společnost už minulý rok v říjnu a bez pochyby nejzásadnější změnou bude zavedení takzvaného sociálního kruhu. Ten si budete moct zřídit, pokud máte Google účet, a vyhledávání ho bude zohledňovat. Jednoduše řečeno, pokud jsou nabízené stránky ve vyhledávači nějak napojeny na váš kruh, budou upřednostněny a objeví se na předních pozicích. Vše si pak lze nastavovat – jak moc chcete, aby byl kruh zohledňován, ale můžete ho i úplně vypnout, pokud se vám neosvědčí. Zároveň se v souvislosti s tím očekává i spuštění tlačítka +1, o kterém už se toho také dost napsalo a namluvilo.
V nedaleké budoucnosti bychom se mohli dočkat toho, že výsledky vyhledávaní budou zobrazovány v nové grafice. Podle několika zpráv chce Google snížit ostrost barev a udělat je více pastelové, ale především zvětšit mezery mezi vyhledanými stránkami. To v praxi znamená, že na monitor se vejde mnohem méně výsledků na první stránce (3-5), což je pochopitelně důležitá zpráva pro všechny, kteří se zabývají optimalizací právě pro internetové vyhledávače. Vzhledem k tomu, že průzkumy dokazují, že velký počet uživatelů bere v potaz jen první stránku a na další se neproklikává, poměrně zásadně to zvyšuje konkurenci. Jak už jsem ale zmínil, nejedná se o oficiální ohlášenou změnu, takže k ní třeba nemusí ani dojít. Jak by ale nový vzhled mohl vypadat? Pravděpodobně takto:
Související články
Seznam kontext – dotestováno
Počínaje zítřkem ukončuje Sklik testování kontextu – prokliky z kontextu už budou placené stejně tak, jako ty ve vyhledávání. Pokud z…
Jak jsem se p?estal bát obsah p?episovat pro dobro ?tená??
Už je to snad 10 let, co jsem za?al d?lat obsahové weby kv?li „p?ilepšení si“. Od za?átku bylo to nejt?žší a nejvzácn?jší obsah. Pokud…
Co o firmě v online marketingu vypovídají reference?
Z mého minulého článku jste mohli vyčíst, že se už nevěnuji tolik SEO na výkonné úrovni. (To jako že spíš SEO řídím, než…