Google už dříve avizoval, že hodlá zavést velké reklamní plochy. Dosahují většího prokliku, velké společnosti je využívají k prosazování značky a hlavně umožňují do budoucna nasadit nové interaktivní prvky přímo do reklam.
V listopadu minulého roku jsme se dočkali nasazení formátu Half page, česky Velký obdélník. Velikost 300×600 pixelů už se pomalu dala zaměnit za část stránky a doslova vyzývala tvůrce MFA k akci. Přiznám se, že mé počáteční nadšení nakonec vystřídalo zklamání a vyměnil jsem jí za dva čtverce 300×250. Ovšem našel jsem názory, že se jedná o jednu z nejlepších ploch vůbec. Podle neoficiálních odhadů jí používá až 10% uživatelů AdSense.
Nejnovější přírůstek, který by jste měli mí všichni možnost nasadit má rozměry 970×90 pixelů a nazývá se Large leaderboard, česky Velký široký banner. Zvládne zobrazit vedle sebe až čtyři textové inzeráty, samozřejmě počet se může měnit doslova s každou impresí. Grafické reklamy prozatím zvládá pouze v improvizovaném režimu. Tedy uprostřed se objevují klasické grafické reklamy formátu 728×90.
Přemýšlel jsem nad jejím využití. Textové 728×90 se daly celkem dobře využít jako oddělovače na stránkách s minimem grafiky. Inzeráty se totiž často zobrazovali jako samostatné řádky. Fungovalo to dobře u stránek s exportem dat, vyhledáváním a vlastně většině linkfarem.
Související články
Interaktivní reklama AdSense
Včera jsem předělával skoro celé odpoledne ladil design mého nového projektu Seopedia.cz. No zas tak nový není, ale pokud se do něčeho už…
Adsense mění rozložení prvků v reklamě
Není to tak dávno co jsem probíral zajímavé rozložení reklamy na jedné stránce poskytující poradenství v oblastí hostingu. Nahoře měla…
Zaplňujeme prázdné reklamní plochy
Tak jsem se právě vrátil z 3 denní dovolené. Podle očekávání email plný spamu a spoust informací k prostudování. Vzhledem k tomu, že…