Rad do začátku podnikání není nikdy dost a v poslední době jsem objevil dva zajímavé výzkumy, analýzy, nebo jak to nazvat, které by vám mohly při prvních krocích a promýšlení toho, jak konkrétně e-shop vést, výrazně pomoci – za prvé problematika platebních karet a za druhé newsletterů. Rovnou k věci…
Pokud si budete procházet některé základní tipy/triky na různých webech s tématikou, jak vést e-shop, určitě najdete radu, že je ideální nabídnout zákazníkům co nejvíce platebních metod a tedy by se logicky nabízelo zavést terminál pro platební karty vzhledem k tomu, že kartu jako takovou má dnes prakticky každý. Pokud jste se s tím v praxi ještě nesetkali, internetová úhrada platební kartou funguje na jednoduchém a především rychlém principu, kdy zadáte základní údaje o vás včetně čísla platební karty a jakéhosi kontrolního kódu, který je uveden na druhé straně často v rámci podpisové kolonky. Na základě toho si společnost schválenou částku odčerpá a vy tak platíte vlastně ihned bez prodlev, které u platebního příkazu, nebo hůře u dobírky.
Když se podíváte na to, jak se k platebním kartám na internetu staví na západ od nás, uvidíte, že tam internetovému obchodování naprosto vévodí a to z výše zmíněných důvodů – rychlost, má jí každý a nemusíte řešit čísla účtů, variabilní symboly apod. U nás bohužel podle nejnovějších průzkumů stále platební karty trochu zaostávají, když je na internetu využívá zhruba 10% Čechů a dominuje dobírka. Na druhou stranu se stávají atraktivní už i pro e-shopy, protože míra využívání stoupá, když jí táhnou především slevové servery z logických důvodů. U nich je obvykle vše postaveno na časově limitované nabídce, a tak se každý snaží zaplatit opravdu v co nejkratším čase.
Samotné zavedení terminálu platebních karet samozřejmě schvaluje banka, u které si službu zřizujete. Abyste ušetřili čas a do jisté míry i nervy, hned z několika důvodů se při samotné tvorbě e-shopu a prvních krocích do banky radši ani nevydávejte. Je to paradox, protože zřídit co nejvíce platebních možností je opravdu jeden ze základních tipů, nicméně české banky jsou nesmírně konzervativní. Abyste měli vůbec šanci získat tuto platební metodu, musíte mít naprosto funkční e-shop s platební historií. Betaverze, i když třeba s již sjednanými dodavateli, obvykle nestačí. Pochopitelně se to lehce liší banka od banky, nicméně opatrné jsou všechny a s proklepnutím tak počítejte. Nikdy nezapomeňte na výrazně viditelné obchodní podmínky a reklamační řád, jinak se s vámi nikdo nebude ani bavit.
Související články
Několik chyb při zakládání e-shopu
V dnešní době se provoz e-shopu stává velmi populární formou podnikání. Technické řešení pro internetový obchod leze pořídit za pár…
Kdo je Martin Novotný a co má společného s Acomware?
Protože začínám v poslední době působit aktivněji ve společnosti Acomware, cítím potřebu vyjasnit zde moje vztahy s touto společností a…
Testování použitelnosti vašeho e-shopu
Při provozu e-shopu je sice důležitá návštěvnost, ale faktor, který ovlivňuje úspěšnost obchodu, je z kolika návštěvníků se stanou…