V dnešní době se provoz e-shopu stává velmi populární formou podnikání. Technické řešení pro internetový obchod leze pořídit za pár stovek měsíčně a provoz e-shopu může začít takřka ihned. Přesto se mnoho začínajících obchodníků dopouští větších či menších chyb.
Pokud se člověk rozhodne začít provozovat e-shop, musí si nejprve pečlivě rozmyslet nejen, co bude prodávat, ale především komu to bude prodávat. Ve své podstatě se nejedná o nic jiného než o volbu vhodné cílové skupiny. Cílová skupina je samozřejmě determinovaná sortimentem e-shopu. Internetové podnikání má obrovskou výhodu, že cílová skupina nemusí být geograficky na jednom místě. Díky long tail principu lze i velmi specializovaným zbožím oslovit dostatečný počet zákazníků. Při plánování startu e-shopu rozhodně není na škodu udělat SWOT analýzu. Ta může pomoci zjistit, jakým směrem se má e-shop orientovat. Postup: “Všichni prodávají elektroniku, tak ji budu prodávat taky.” nelze označit za ideální.
Při provozu e-shopu lze nalézt několik míst, kde lze ušetřit, nicméně výběr technického řešení mezi ně nepatří. Na internetu sice lze najít různá řešení, která mohou být takřka zadarmo a jakž takž fungují. Pokud ale není začínající obchodník přímo programátor nebo kodér, měl by se zamyslet, jak by řešil situaci, kdy by se mu v e-shopu něco hodně pokazilo. V mnoha případech může několikadenní odstavení e-shopu značně poškodit obchod případně ho úplně zničit. Začínající obchodník by měl mít možnost obrátit se na technickou podporu, která mu poradí nebo pomůže vyřešit případný problém. Navíc u placených produktů má obchodník garanci určitých funkcí, stability a podpory.
V neposlední řadě je nutné zmínit i grafickou podobu e-shopu. Pokud zákazník přijde na web, který vypadá jako z roku 1996 nebude mu příliš věřit. Zboží sice může být kvalitní, servis výborný a ceny nízké, ale ošklivý vzhled mnoho potenciálních zákazníků snadno odradí.
Související články
Několik praktických rad při zakládání e-shopu
Rad do začátku podnikání není nikdy dost a v poslední době jsem objevil dva zajímavé výzkumy, analýzy, nebo jak to nazvat, které by vám…
Cookie lišta v PPC: jak uhlídat PPC kampan?
Že s novou opt-in cookie lištou klesnou tržby nam??ené v Google Analytics a PPC systémech si dal dohromady snad každý. V PPC komunit? celkem…
8 způsobů jak vydělávat na internetu
V článku se dozvíš základní informace o různých způsobech jak vydělat peníze na internetu. Některé možnosti používají internet jen…