Minulý týden reklamní systém Etarget na svém blogu vyhlásil soutěž o “nejlepšího odborníka na PPC v kontextu”. Uvedená myšlenka mě zaujala, protože vždy vítám jakékoli aktivity na podporu odbornosti správců PPC kampaní. Po přečtení pravidel mě radost zase rychle přešla.
Každému odborníkovi z této skupiny přidělíme stejnou sadu klíčových slov, stejnou cenu za klik a totožný klientský brief. Jejich úlohou bude napsat podle briefu a zvolených slov odkaz tak, aby zaujal co nejvíce lidí. Zjednodušeně: vyhrává ten tvůrce odkazu, který získá při stejných podmínkách nejvíce prokliků.
Už poměrně dlouho se zdůrazňuje, že cílem PPC kampaní není (až na výjimky) přivést na stránky inzerenta maximální počet prokliků. Důležitá je především kvalita návštěvníků. Prakticky vždy chceme, aby návštěvník na webu inzerenta splnil nějakou akci – registroval se, nakoupil zboží, zůčastnil se soutěže a podobně. Jaký má inzerent užitek z návštěvníků, kteří přijdou na web v očekávání něčeho jiného, než na webu skutečně najdou (text inzerátů je zavádějící a díky tomu dosahuje vysoký počet prokliků)?
Před rokem jsem připravoval kampaň na podporu T-Music.cz. Klient dodal databází více než 2000 interpretů a názvů jejich skladeb, ty byly použity v dynamických inzerátech (tedy klíčové slovo se automaticky dosazuje do univerzálního inzerátu).
Související články
Výsledky pr?zkumu plat? v PPC oboru – ?esko 2018
P?ed m?sícem jsem sob?, a vám, položil otázku: “Jaké jsou platy v PPC oboru?” Jaká je realita versus legendy, pov?sti a dojmy? Na otázky…
PPC v krizi posílí, giganti zvednou rozpočty
Dnes budu možná trochu koukat do křišťálové koule (kterou nemám), ale risknu to a otevírám tu diskusi na téma chování PPC trhu v době…
Test PPC agentur: Vybíráme z nabídek (2. díl)
V rukou máme nabídky více než tří desítek PPC agentur, které odpověděly na mou poptávku a nabídly své služby. Jsou ochotné zrealizovat…