Začalo to krásnou debatou na Webtrhu 23% uživatelů blokuje reklamy, nejvíc lidé s FF/Chrome, hráči, čtenáři technologických zpráv a komiksů, která se hezky rozjela. Do té doby jsem tak nějak odhadoval počet uživatelů software na blokování reklam v řádech jednotek procent. Toto číslo mě poměrně překvapilo. Takovéto množství uživatelů totiž už musí mít podíl na trh s internetovou reklamou.
Když k tomu přidáme poměrně očekávané zprávy o poklesu příjmů z televizních reklam. V ČR to dělá slušných -10%. Jak ale zmiňuje článek hodně se na tom podílela Nova, která se nedohodla s velkými agenturami na cenové politice. V každém případě peníze na reklamu se prostě musí utratit a to co možná nejefektivněji. Pokud chcete být nejlepší na trhu musíte o tom lidi přesvědčovat co to jen jde. Jinak se před vás dostane někdo jiný.
Není moc způsobů jak utratit hodně peněz za reklamu. Internet se zdá být v tomto ideální, protože se navíc dá měřit nejen návratnost ale hlavně efektivita. Zjistíte kolik jste oslovili lidí a to je u brandu celkem důležité. Navíc na internetu je spousta lákadel jako třeba sociální sítě. Tam se dá utrácet o sto šest a nejen za reklamu :)
Ale o tom jsem psát nechtěl. Další zajímavé vlákno na webtrhu bylo Srovnání adsense meziročně – letos krize? Moc lidí se sice nezapojilo, ale není nad to porovnat CPM a CPC s ostatními. Něco jsem probral i s lidmi soukromě a pokles zobrazených reklam opravdu ukázal, že lidé co mají weby s meme komiksy a vtipnými obrázky/videi často trpí na AdBlock. Dokonce někdo mi říkal že nebýt uživatelů s IE, kteří opravdu téměř nepoužívají AdBlock tak by to zabalil. Proto pokud budete vidět zajímavé nabídky na prodej podobných webů s obrovskou návštěvností, je třeba toto brát v potaz. Stálice jako AdSense zde bude mít problém a chce to uvažovat o dalších formách monetizace.
Související články
Pokles výdělků z AdSense? Desítky procent! Jak je to možné?
V minulém článku o finanční krizi a PPC z pohledu celkových objemů utracených rozpočtů jsem předpokládala růst. Naproti tomu výdělky z…
PPC v krizi posílí, giganti zvednou rozpočty
Dnes budu možná trochu koukat do křišťálové koule (kterou nemám), ale risknu to a otevírám tu diskusi na téma chování PPC trhu v době…
PPC / affiliate arbitráž – co to je a jak na tom vydělat?
Když si procházím různá česká fóra o podnikání na internetu, vesměs všichni používají na monetizaci svých projektů kontextovou PPC…