Nadpisy jsou ve Vašich textech vždy to první, co čtenář uvidí a co jej musí zaujmout natolik, aby pokračoval ve čtení. Na nadpisech také velmi záleží z pohledu SEO. Vyhledávače dávají nadpisům značnou váhu a byla by velká chyba, podceňovat jejich význam i z tohoto pohledu. O nadpisech, jak je tvořit, a jaké mají technické parametry, jsem se již zmiňoval v článku „Rychlý návod jak strukturovat text na webu“.
Dnes si povíme o tom, jak nadpisy psát a jaké finty použít, aby byly chytlavé a zároveň obsahovaly důležitá klíčová slova, která budou podporovat SEO Vašich stránek. Vzniká tak kombinace, která se často stává téměř neřešitelným oříškem i pro zkušené copywritery, jelikož se musejí vejít do sedmi slov. To samozřejmě platí i pro Vás.
Pro Vaši lepší představu, jak tedy psát ty skvělé a chytlavé nadpisy, Vás možná překvapí jedna zásadní informace. Jen 16% lidí opravdu čte. Je tomu opravu tak. Ostatní lidé jen skenují. Tedy, nečtou celý psaný text, ale jen přelétnou zrakem, jestli je něco nepraští do očí.
To, co lidé skenují jako první, jsou samozřejmě nadpisy. (pomineme-li grafiku a obrázky) Pokud čtenáře nadpis zaujme, zastaví se a přečte první slova pod ním, jestli tam najde pokračování toho, co nadpis slibuje. S vědomostí, jak lidé čtou, už máte lepší představu, jaký musí mít nadpis náboj a moc, aby splnil očekávání.
Související články
3 tipy na automatické odkazy ve WordPress
Dnes bych se s vámi rád pod?lil o pár jednoduchých tip? jak automaticky a pr?b?žn? vytvá?et automaticky zp?tné odkazy pomocí WordPress a…
Google nasadil nové vyhledávání obrázk? i na desktopy
Pokud jste v posledních dnech hledali na Google n?jaký obrázek, asi jste si všimli pom?rn? zásadních zm?n, anebo také t?eba ne, protože Google…
Analýza 912 milion? blog post? odhalila smutné statistiky
Spole?nost LLC ve spolupráci s BuzzSumo provedli analýzu 912 milion? blogpost?, aby zjistili jak se obsah ší?í po internetu. Zkusili hledat…