Může služba Foursquare změnit přistup k marketingu?

webzurnal.cz, 12. července 2010 ve 08:00:42, 44x přečteno
Může služba Foursquare změnit přistup k marketingu?

S rozvojem mobilních zařízení a informačních technologií obecně se objevují nové marketingové postupy. To samo o sobě není nic překvapivého. Marketingové postupy jsou však založeny na nových službách, některé tyto služby vyrostou do fenomenálních rozměrů, jiné neuspějí a skončí v propadlišti dějin. Jaký potenciál má služba Foursquare?

Prostředí českého internetu je za Amerikou a západní Evropou vždy o něco pozadu. K tomu můžeme připočíst specifika českého internetu a internetového trhu a výsledný efekt může být ten, že zatímco se určité služby a principy úspěšně prosadily na velkých západních trzích, na trhu českém mohou pohořet. Ale zpět k Foursquare, co to vůbec je?

Pokud se zajímáte o novinky z oblasti sociálních sítí nebo jste geek, zřejmě jste o Foursquare již slyšeli, nebo ho přímo používáte. Systém Foursquare je založen na principu tzv. Augmented Rality, volně přeloženo rozšířené reality. Rozšířená realita je chápána především jako běžný svět, který okolo sebe vidíme, rozšířený o informace získané pomocí elektronických pomůcek. Foursquare využívá hlavně nové druhy mobilních telefonů nebo smartphonů, které v sobě mají integrovaný systém GPS, který dokáže určit přesnou polohu majitele přístroje. Díky tomu lze realizovat propojení mezi realitou a virtuální realitou. Přesněji aby byl uživatel aktivní na sociální síti Foursquare, musí být aktivní v reálném světe.

Základem je systém tzv. check-inů. Určitá místa nebo podniky se mohou zaregistrovat do systému Foursquare. Případně tam mohou být zaneseny přímo uživately.  Jakmile uživatel navštíví konkrétní místo a přihlásí se na Foursquare, může se pomocí GPS souřadnic nebo webového rozhraní zapsat, že je skutečně na konkrétním místě. Pokud uživatel navštíví určitý počet míst, nebo navštěvuje jedno místo častokrát, může získat různé virtuální odznáčky, tzv. badges. Tento prvek využívá soutěživosti a sběratelského zapálení, takže i když odznáčky sami o sobě nemají žádnou reálnou hodnotu, jako motivační prvek přesto mohou fungovat.

Pokračování na: webzurnal.cz

Související články

Marketingový mix: Co jsou 4P a jak nad nimi p?emýšlet?

Marketingový mix je ob?as brán jako synonymum ke zkratkám 4P, 5P, 7P, 8P nebo 4C. Jedná se o extrémn? známý a pro v?tšinu lidí i…

Kv?li GDPR bude CZ.NIC skrývat osobní údaje ve WHOIS

GDPR p?kn? trápí provozovatele stránek. Nové na?ízení z dílny EU Obecné na?ízení o ochran? osobních údaj? je opravdu obecné a navíc…

Ultimátní test webhosting? – objednávka a nasm??ování domény

Máme tu první srovnání v rámci Ultimátního testu webhosting?. Jedná se o test za?azený jako subjektivní, protože vyjad?uje m?j pohled na…


Komentáře

(nezobrazuje se)