Leaderboard

404m.com, 8. září 2011 ve 17:13:47, 69x přečteno

Už je to několik měsíců co jsem přemýšlel jak naložit s jedním mým starším projektem. Konkrétně se jedná o cn130. Původně byl konstruován jako komplexnější verze 404m, zaměřený na detailní popis a měl mít formu spíše návodů. Postupem času jsem jej však opustil. Jednak nebylo zas tolik témat a také, bylo daleko náročnější psát články pro cn130. Navíc se oba projekty hodně prolínaly.

Nedávno jsem ale dostal nápad jak by se dal projekt cn130 využít. 404m má jednu velkou nevýhodu a to je striktní zaměření na domény a internetové podnikání. Například se sem tématicky nehodí napsat co si myslím o nové službě na seznamu, anebo že prohlížeč chrome už má 3 roky. Ačkoliv jsou tyto témata pro mě zajímavá, tedy rád by jsem k nim něco málo napsal, na 404m se podle mě nehodí. Takže proč nevyužít zaběhnutý i když zapomenutý projekt. Místo dlouhých článků jsem se rozhodl psát krátké rychlé zprávičky okořeněné o trochu satiry. Včera tak vznikl blog o novinkách ve světe internetu a IT. Prozatím jsem ještě nechal funkční původní rozcestník.

Dříve byl cn130 celkem slušným zdrojem příjmů díky PPC. Dokonce jsem tam měl kliky za více jak 1 USD. To se mi například na 404m nikdy nepovedlo. Pravidelně se objevovaly kliky nad 0.7 USD. Staré dobré časy, když jsme ještě jeli na USD, aby jsme se vyhnuli placení DPH. Vždy jsem si myslel, že za to mohli obsáhlejší články. Přeci jen témata byla dost podobná. Nově jsem uvažoval kam dát reklamu, aby byla efektivní a seděla k novému stylu. Místo klasického 468×60 nad článkem a velkého boxu pod ním jsem zvolil svěšenou reklamu na straně a plánuji ještě jednu velkou nahoru. Další monetizací budou placené reklamní články. Přeci jen stále píšu o budoucnosti pay per post a sám jsem jí pořádně ani nevyzkoušel.

Vraťme se ale k té reklamě, kterou jsem chtěl dát nahoru. Zalíbil se mi formát Leaderboard. Rozměry 970×100 to už je pořádný kus plochy. Podle mě je to zajímavá volba, hlavně co se týká umístění. Dost atraktivní pro inzerenta, ale i pro návštěvníky. Navíc pokud se nebude líbit, není nic jednoduššího než odscrollovat stránku trochu níže a je po rušivém elementu. U minisite jsem se snažil vždy reklamu spíše schovávat, ale u projektu kam chodíte pravidelně je tématická reklama prostě doplněním obsahu. Zvláště vracející se návštěvníci, když nenajdou nový obsah často hledají kam dál.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Nová reklamní plocha na AdSense 970×90

Google už dříve avizoval, že hodlá zavést velké reklamní plochy. Dosahují většího prokliku, velké společnosti je využívají k…


Komentáře

(nezobrazuje se)