Když dojde na linkbuilding všichni mlčí a čekají co řekne ten druhý. Jako by to bylo zakázané téma o kterém se smí mluvit jen obecně. Faktem je, že jakýkoliv snaha o budování zpětných odkazů je porušování pravidel vyhledávačů. Můžete to nazvat jakkoliv, skrýt za dobrý úmysl anebo cokoliv jiného. Například tvrdit, že jde jen o propagaci. Ale pořád to bude proti “webmaster guidelines”. Takže kašleme na formality a hurá do toho.
Linkbuilding není zakázaný, protože jej vyhledávače musí tolerovat. Dokonce meze tolerance je natolik velká, aby pokryla co možná nejvíce možností přirozené propagace. Musí počítat s virálním šířením, formou protestu anebo masivní podporou myšlenky. Všechno co jsem zmínil by mělo logicky vést k penalizaci za masivní linkbuidling. Když měla vyjít ACTA tak se velké množství blogerů rozhodlo o tom napsat článek a nalinkovat video, či stránku, kde bylo více informací. A penalizace? Tu neměl nikdo čas sledovat. Jedinou hrozbou je pojem zvaný odkazový profil. Ten je však velice benevolentní.
Systém zpětných odkazů je dodnes základem většiny vyhledávačů. Jistě přichází nové signály, které protlačují specifickou formu stránek nahoru. Například masivní doporučování ze sociálních sítí umí Google vyhodnotit jako důležité. Takovýchto věcí bude do budoucna přibývat, ale nebude to dnes, tento rok ani příští rok. Otočit se k zpětným odkazům zády prostě vyhledávače nemůžou. S tím jak Google ztrácí podíl na trhu možná přibude experimentů a různého “bordelu”, ale ve většině případů skončí u jen u toho “zkusili jsme to”. Pamatujete na Google plus a jeho potenciál ovlivnit výsledky až o 20%?
Kvalitních konkrétních návodů na linkbuilding zas tak moc není. Většinou jsou to nudné plky, bez konkrétních ukázek. Autoři buď nechtějí nic prozradit, anebo se stydí. Základem je se oprostit od toho co je dobré a co špatné, protože všechno je špatné. Linkbuilder je člověk se šedivým kloboukem, který předprodává odkazy lidem v bílém klobouku, které vytvářel s kloboukem černým. Asi tak to slušně říct.
Související články
Zrádné trvalé odkazy
Dnes už je standard, že eshopy mají „hezké adresy“. Nechci jim říkat „SEO URL“, protože to moc nevystihuje jejich účel – jejich…
Tvorba zdarma anebo za referenci
Dneska jsem na Webtrhu našel vlákno Vytvo?ím web zdarma za referenci. Je to zajímavý zp?sob jak získat své první zákazníky, které pak…
Webtrh je na prodej … kdo se ujme komunity?
29. zá?í 2019 se mezi prémiovými nabídkami objevila „Chcete si koupit Webtrh?“. Martin Schlemmer alias Retal v n?m jen krátce píše:…