Dnes už je standard, že eshopy mají „hezké adresy“. Nechci jim říkat „SEO URL“, protože to moc nevystihuje jejich účel – jejich vliv na vyhledávače bych nepřeceňoval, ale jsou zkrátka hezčí. Vyskytuje se několik různých implementací a já bych jich tu chtěl pár ukázat, vysvětlit proč se mi třeba nelíbí a nakonec předvést jak a proč to děláme my.
Výhoda je, že taková adresa jde vcelku v pohodě nadiktovat po telefonu. Ale když ji vidíte někde napsanou, tak nevidíte, co vás čeká. Je to ale velmi jednoduché na implementaci. Není co řešit.
Další varianta bývá často vidět u různých opensource, kterým se jen doplní plugin na hezké adresy. Používá formát linku, kde na začátku je ID produktu a pak „hezká adresa“. Dá se to velmi hezky implementovat jen jedním řádkem v .htaccess, ale má to svoje úskalí. Často totiž jde měnit text odkazu, bez vlivu na funkčnost. Tak to dělá třeba webtrh.
Kdysi s tím měly problém třeba Novinky.cz, protože jim šly krásně přepisovat odkazy a vyrábět tak vcelku vtipné situace. Kromě vtipnosti je ale větší problém duplicita. Když si někdo dá záležet, tak vám vyrobí tisíce duplicit a nepříjemný problém.
Související články
Jaké odkazy jsou proti pravidl?m Google
Jak jist? víte podvád?t s odkazy se nemá. Je to proti pravidl?m Google a m?že za to být penalizace. Víte však jaké vlastn? odkazy jsou v…
I skryté odkazy p?enáší PageRank
V ?ervencovém Google Webmaster Central office-hours hangout padla celkem zajímavá otázka. Pokud je odkaz na stránce skrytý – nap?íklad v…
Google p?epracoval a rozší?il koncept nofollow
P?ed zhruba 15 lety p?išel Google s myšlenkou, že by webmaste?i m?li ozna?ovat nep?irozené odkazy zna?kou nofollow, protože práv? nep?irozené…