Chtěli byste vědět, kolik utrácí v PPC vaše konkurence, jaká používá klíčová slova, kolik platí za klik a jak jim to vynáší? S tím vám nepomůžu. Pár zajímavých informací o konkurenci se ale dozvíte přímo v AdWords – konkrétně s pomocí funkce Statistiky aukcí (Auction Insights). Zde si na úrovni celého účtu, konkrétní kampaně, sestavy i klíčového slova zobrazíte konkrétní URL konkurentů i to, s jakým úspěchem inzerují na vámi inzerovaná klíčová slova.
Není úplně od věci vést si pravidelný měsíční (týdenní) report vývoje konkurence v AdWords, máte-li na to čas. Pro rychlý pohled na to, jak se konkurenti v průběhu času zlepšují nebo naopak stačí ale také nastavit delší časový interval a použít týdenní nebo měsíční segment. Pokud hledáte odpověď na konkrétní otázku, tak si zkrátka vytvoříte dva reporty pro různý čas a srovnáte je. Co takhle odhalíte?
Pokud u důležitých klíčových slov jeden inzerent vyčnívá s čísly nad ostatními, našli jste klíčového protivníka vůči kterému potřebujete postavit svůj text. Zaměřte se na něj, porovnejte vaše reklamy a najděte důvod, proč by vaši zákazníci mohli kliknout raději na něj. Odstraňte ho a máte skoro vyhráno.
Data v Auction Insights reportu lze segmentovat podobně jako jiná data v AdWords, můžete tak snadno zjistit, jak se impression share nebo průměrná pozice mění v jednotlivých dnech v týdnu a z toho i odhadnout možné vypnutí ceny nebo úpravu nabídky v těchto dnech.
Související články
Špehování konkurence s Auction Insights
Chování konkurence je dost zásadním faktorem, který ovliv?uje PPC kampan? a m?že dost zahýbat s jejich vývojem nahoru i dol?, aniž byste…
8 způsobů jak vydělávat na internetu
V článku se dozvíš základní informace o různých způsobech jak vydělat peníze na internetu. Některé možnosti používají internet jen…
Telefonická podpora AdSense
Už je to sice pár dní, co světem probleskla tato zpráva, ale stojí za to si jí připomenout. Google plánuje pro své služby AdSense a AdWords…