Překvapilo mě několik osobních mailů s dotazem, jak se stát copywriterem. Odbornice na média a umění Keiko Sei ve své knize esejů Konečná krajina píše, že v Japonsku patří copywriteři (a tvůrci reklam) mezi celebrity a lidé běžně znají jejich práci. To se vám v Čechách nestane. Reálně ale máte na trhu práce lepší postavení než třeba filozofové. Pár tipů do začátku.
Copywriter nejen píše, ale také čte. Čtěte hodně a čtěte všechno (o básních bude řeč později, ty si na záchod přidejte též). Copywriter nepohrdne ani bulvárními novinami – nejlepší škola poutavých titulků. Noviny, respektive struktura novinového článku, jsou zase ideální průpravou pro psaní tzv. PR článků. Četbou si nejlépe osvojíte typické vlastnosti různých stylů. Gramatika je až na posledním místě. Tu po vás vždycky někdo opraví. Nápad však musíte mít vlastní.
Začínáte, a tak nasadíte nejnižší možné ceny, aby vás někdo najal? I tudy lze, ale existují lepší způsoby. Hledejte si svou práci sami!
Internet je plný necitlivě napsaných stránek. I firmy, které generují solidní obrat, mají texty, jako by je vychrlila sekretářka po špatném obědě. Výjimkou nejsou ani hrubky. Když firma neobchoduje primárně na netu a byznys šlape, nic moc ji ke změně nepudí. Ukažte jim však, že mohou mít stránky důstojnější.
Související články
Odolnost na M.R.Z.E.N.I.
Je tady jeste jeden pohled. Neni to jen o nejakych jednoduchych jednorazovych sancich, ktere se musi vyuzit. Je to i hodne o tom dotahovat veci do…
Jak najit manazera
Je tam ciste prakticky duvod. Pokud clovek dokonale nerozumi jak firma funguje tak nebude mit u podrizenych respekt. Jak muze manazer rikat jak by se…
AdSense – jak rychle se zobrazují reklamy na nových stránkách
Takže vezmeme to p?kn? postupn?. Po umíst?ní kódu AdSense se na celém webu nezobrazuje reklama hned. Podle druhu plochy to m?že trvat i n?kolik…