Soutěže jsou již poměrně stálou složkou marketingu nejen na internetu. Mohou vám pomoci zvýšit návštěvnost nebo dokonce i prodej a v neposlední řadě pomáhají budovat značku. V tomto článku se na soutěže podíváme blíže.
Soutěže mohou sledovat různé cíle. Obvykle se jedná o již zmíněné zvýšení prodeje, návštěvnosti nebo povědomí o značce. Tyto cíle se ale obvykle liší dle prostředí, ve kterém jich chceme dosáhnout a ve způsobech, jakými jich chceme dosáhnout.
S tímto typem soutěží se setkáváme velmi často nejen na internetu. Lze nalézt mutace typů: “Kup věc XXX a vyhraj zájezd.” Takové soutěže se snaží krátkodobě zvýšit prodej, efektivita těchto soutěží je však poněkud diskutabilní. Obzvláště jedná-li se o dražší zboží. V případě levnějšího zboží nebo zboží běžné potřeby však může určitý stimul v podobě soutěže přinést zvýšení prodeje. Úzce s tím však souvisí otázka propagace. Je totiž nutné zajistit, aby lidé věděli nejen o zboží, ale i o soutěži.
V případě e-shopů lze ale využít elektronické podoby obchodu k různorodějším možnostem soutěží. Taktéž se nabízejí mnohem širší možnosti propojení soutěže s další propagací obchodu. V mnoha e-shopech lze nakoupit bez registrace. Registrovaný zákazník je však oproti neregistrovanému cennější. Podívejme se například na prodej knih. Pokud si zákazník koupí knihu v kamenném obchodě, s největší pravděpodobností se nikde registrovat nebude. U e-shopu je situace jiná. Soutěže nebo jiné akce lze využít pro získání registrovaných zákazníků. Zde je několik příkladů:
Související články
Facebookové sout?že
Každý chceme mít spoustu fanoušk?, kte?í nás a naši stránku sledují a jsou ochotni reagovat na p?ísp?vek, a? už zanecháním lajku nebo…
Prodané domény na daukce 14 – 18 února
Nejdražší doménou prodanou na daukce.cz je autopreprava.cz, která se po 29 příhozech vyšplhala na 4699 CZK, což není rozhodně špatná…
Rozumějí agentury kouzlu sociálních sítí?
Jelikož jsem chyběl na IAC, doháním domácí úkoly a procházím si některé přednášky, které se tam objevily. Aktuálně jsem se zastavil u…