Rozumějí agentury kouzlu sociálních sítí?

edbrand.cz, 28. dubna 2009 ve 08:36:07, 45x přečteno
Rozumějí agentury kouzlu sociálních sítí?

Jelikož jsem chyběl na IAC, doháním domácí úkoly a procházím si některé přednášky, které se tam objevily. Aktuálně jsem se zastavil u jedné s názvem Inzertní kouzla na komunitních webech, kterou si připravil Dan Kafka (První multimediální, Fragile line). Zaujala mě tam stránka 18, kde je vidět Twitter stránka na podporu Becherovky Lemond. Přešel bych to možná bez povšimnutí, ale co je zajímavé, je, že na obrázku je vidět, že obsahuje 18 zpráv a vlastní pouze jednoho followera (tedy uživatele, kteří daný profil sledují).

Říkal jsem si OK, kampaň se třeba spouštěla v době, kdy se dělal daný screenshot. Ze zajímavosti jsem se tedy podíval, kolik jich má nyní. Je jich celkem 5, přičemž jeden je sám Dan Kafka, druhý a třetí vypadají jako „mrtvé duše“ (žádné zprávy a odběr reklamních kanálů) a čtvrtý a pátá nikdy o Danu Kafkovi, 1. Multimediální a marketingu neslyšeli ani z rychlíku (když budu hodný).

To je trochu zoufalé skóre na to, že majitel daného Twitter účtu napsal celých 34 zpráv, nemyslíte? No co, hlavně, že si Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s. může napsat do tiskové zprávy, jak má Lemond moderní komunikaci, když k propagaci využívá sociální sítě typu Facebook nebo Twitter. Ostatně podobná noticka je, jak tak sleduji odborný marketingový tisk, v současné době mezi agenturami in. Přitom když se začnete pídit po tom, jaké ty kampaně v sociálních sítích jsou a především jak moc jsou efektivní, nikde se odpovědi nedočkáte.

(Hlavně to musíte klientovi dobře prodat a stanovit si co možná nejnižší cíle, abyste potom mohli do odborného tisku napsat, že kampaň byla natolik efektivní, že oslovila o X % více lidí, než se původně předpokládalo.).

Pokračování na: edbrand.cz

Související články

Několik poznámek k sociálním sítím

Martin Ehl (šéfredaktor zahraniční rubriky Hospodářských novin) napsal na svůj blog zajímavou představu k budoucnosti reklamy, kterou mu…

AdBlock Plus se pustil do blokování Facebook a dalších sociálních sítí

Pokud používáte dopln?k do prohlíže?e na blokování reklam AdBlock Plus, možná už zanedlouho uvidíte varování, že jste sledování t?etí…

Reklama a marketing v sociálních sítích

Soci­ální sít? (mik­rob­lo­go­vací, komu­nitní, geo­lo­ka?ní) jsou prosp?šné zejména p?i ší?ení pov?­domí o zna?ce,…


Komentáře

(nezobrazuje se)