Jak může Mindmap pomoci při plánování projektu

webzurnal.cz, 17. května 2010 ve 11:03:12, 111x přečteno
Jak může Mindmap pomoci při plánování projektu

Pokud plánujete nebo již dokonce připravujete nový nebo reorganizujete stávající projekt, jistě máte vymyšleno, jakým způsobem to budete provádět. Přesněji byste měli alespoň tušit, jaké části spolu souvisí, jak na sebe navazují a v jakém pořadí je bude nutné realizovat. V podstatě si vytvoříte jakousi mentální mapu, podle které budete postupovat.

Pokud však budete spolupracovat s více lidmi nebo bude váš projekt složitější, je vhodné tuto mapu nějakým způsobem reprodukovat, tak abyste ji mohli sdílet nebo se podle ní řídit.

Volně lze tento název přeložit, jako myšlenková mapa. Ta využívá principu grafické vizualizace myšlenek. Zatímco klasický text čteme zleva doprava a informace přijímame lineárně přípapdně lineárně zaznamenáváme, mindmap je tvořena obvykle okolo jednoho klíčového slova, odkud se poté rozbíhají různé větve a vztahy. Narozdíl technických schémat je v centru jen jeden klíčový bod. Tento princip vizualizace umožňuje jasné oddělení relevantních částí určitého problému, zjištění a zaznamenání konkrétních vztahů mezi jednotlivými částmi, jednoduchou reprodukovatelnost a možnost jednoduše sdílet s dalšími lidmi.

Tato technika má poměrně široké uplatnění od využití při učení až povyužití v podnikání. V rámci podnikání lze tedy využít jako nástroj plánování nebo vytváření efektivních řešení problémů. Taktéž lze využít při kreativních činnostech. Jako příklad užití lze uvést mindmapu pro klasickou SWOT nalýzu.

Pokračování na: webzurnal.cz

Související články

8 způsobů jak vydělávat na internetu

V článku se dozvíš základní informace o různých způsobech jak vydělat peníze na internetu. Některé možnosti používají internet jen…

Několik chyb při zakládání e-shopu

V dnešní době se provoz e-shopu stává velmi populární formou podnikání. Technické řešení pro internetový obchod leze pořídit za pár…

Jak využít customer lifetime value (CLV) v marketingu?

Mnoho odborník? tvrdí, že jedna z nejd?ležit?jších metrik, které by m?l marketingový manager nebo majitel e-commerce projektu chtít v?novat…


Komentáře

(nezobrazuje se)