Každý e-shop logicky obsahuje nákupní košík. Vždyť bez této funkce by byl provoz internetového obchodu jen těžko představitelný. Nicméně není košík jako košík. Co by měl splňovat a jaké funkce by měl zákazníků nabízet rozebírá L. Bustos v článku How Long Should You Persist a Shopping Cart?
Přestože je hlavním tématem, jak dlouho má být zákazníkem uložené zboží v košíku uchováváno, tak aby to bylo stále bylo efektivní, lze v článku nalézt na první pohled logické nicméně ne tak často dodržované principy správného fungování nákupního košíku.
V středu otázky tedy stojí uživatel, který si uloží zboží do nákupního košíku, aby se k němu později vrátil, rozhodne-li se pro nákup. Takovýto proces má řadu výhod, uživatel nemusí hledat již vybrané zboží a pouze si otevře nákupní košík. Ten může fungovat na bázi cookies, malých textových souborů, které se ukládají v počítači zákazníka. Dokud jsou cookies aktivní, bude se mu při dalších návštěvách e-shopu zobrazovat zboží v košíku, které si tam vložil. U cookies lze nastavit dobu platnost, takže přestanou fungovat například po týdnu.
Bohužel tento postup má i své stinné stránky. Zákazníkovi se může jednoduše stát, že si jeden den přidá do košíku určitý produkt, ale rozhodne se ho nezakoupit. Produkt zůstane uložen v košíku až do je další návštěvy. Při další návštěvě si však zákazník již nepamatuje, že si už jednou produkt vložil do košíku a ani ho nenapadne, že by v košíku byl stále uložen. Proto tentýž produkt znovu vloží do košíku. Pokud nezafunguje žádný z upozorňujících mechanismů, o kterých bude řeč dále, zákazník si buď zakoupí jeden produkt dvakrát nebo ho vyděsí dvakrát vyšší cena uvedená u konečné objednávky a uteče pryč z e-shopu. Jak takovému scénáři předejít?
Související články
Jak by m?l fungovat nákupní košík
Každý e-shop logicky obsahuje nákupní košík. Vždy? bez této funkce by byl provoz internetového obchodu jen t?žko p?edstavitelný. Nicmén?…
Mohla by fungovat u eshop? funkce – jsem ochoten zaplatit maximáln? …?
Dneska jsem si všiml zajímavý tweet od @DInvesting, kde uvažoval zdali by se mohla ujmout u eshop? funkce, kam si sám zákazník zadá…
Co je branding a jaké má p?ínosy?
R?st vašeho podnikání nebo jakéhokoliv projektu závisí z velké ?ásti na úsp?šné strategii budování zna?ky. To si samoz?ejm? drtivá…