Každý e-shop logicky obsahuje nákupní košík. Vždy? bez této funkce by byl provoz internetového obchodu jen t?žko p?edstavitelný. Nicmén? není košík jako košík. Co by m?l spl?ovat a jaké funkce by m?l zákazník? nabízet rozebírá L. Bustos v ?lánku How Long Should You Persist a Shopping Cart?
P?estože je hlavním tématem, jak dlouho má být zákazníkem uložené zboží v košíku uchováváno, tak aby to bylo stále bylo efektivní, lze v ?lánku nalézt na první pohled logické nicmén? ne tak ?asto dodržované principy správného fungování nákupního košíku.
V st?edu otázky tedy stojí uživatel, který si uloží zboží do nákupního košíku, aby se k n?mu pozd?ji vrátil, rozhodne-li se pro nákup. Takovýto proces má ?adu výhod, uživatel nemusí hledat již vybrané zboží a pouze si otev?e nákupní košík. Ten m?že fungovat na bázi cookies, malých textových soubor?, které se ukládají v po?íta?i zákazníka. Dokud jsou cookies aktivní, bude se mu p?i dalších návšt?vách e-shopu zobrazovat zboží v košíku, které si tam vložil. U cookies lze nastavit dobu platnost, takže p?estanou fungovat nap?íklad po týdnu.
Bohužel tento postup má i své stinné stránky. Zákazníkovi se m?že jednoduše stát, že si jeden den p?idá do košíku ur?itý produkt, ale rozhodne se ho nezakoupit. Produkt z?stane uložen v košíku až do je další návšt?vy. P?i další návšt?v? si však zákazník již nepamatuje, že si už jednou produkt vložil do košíku a ani ho nenapadne, že by v košíku byl stále uložen. Proto tentýž produkt znovu vloží do košíku. Pokud nezafunguje žádný z upozor?ujících mechanism?, o kterých bude ?e? dále, zákazník si bu? zakoupí jeden produkt dvakrát nebo ho vyd?sí dvakrát vyšší cena uvedená u kone?né objednávky a ute?e pry? z e-shopu. Jak takovému scéná?i p?edejít?
Související články
Jak by měl fungovat nákupní košík
Každý e-shop logicky obsahuje nákupní košík. Vždyť bez této funkce by byl provoz internetového obchodu jen těžko představitelný.…
Mohla by fungovat u eshop? funkce – jsem ochoten zaplatit maximáln? …?
Dneska jsem si všiml zajímavý tweet od @DInvesting, kde uvažoval zdali by se mohla ujmout u eshop? funkce, kam si sám zákazník zadá…
Investování – souhrn myšlenek týden 28/2022
Tento týden jsem nic nekupoval ani neprodával. Jen na eToro prob?hl jeden p?edem nastavený nákup/prodej $TQQQ se ziskem 10,15 %. $TQQQ je takový…