Nástroj Google Insight for Search je primárně určen k sledování vyhledávanosti slov či frází dle četnosti vyhledávání, geografické polohy, času a dalších proměnných. Vedlejším efektem je možnost poměrně jednoduše sledovat trendy. Protože lidé vyhledávají to, o co mají zájem.
V oblasti internetového podnikání je sledovaní a předpovídání trendů velmi důležitým faktorem, který může stát mezi úspěchem a neúspěchem. Lze si najmout profesiolnální agenturu, nechat si vypracovat průzkum nebo používat různé sofistikované diagnostické nástroje. Všechny tyto možnosti mohou provozovateli e-shopu nabídnout velmi užitečné informace. Google Insights rozhodně nelze pokládat za plnohodnotnou alternativu, k výše zmíněným řešením, nicméně ho lze velmi dobře využít pro odhad a porovnání různých trendů.
Hlavním účelem tohoto článku je demonstrovat, jakým způosbem lze Google Insights využít, případně zjistit zajímavé informace.
Pro začátek si můžeme zkusit potvrdit některé předpoklady, které jsou selským rozumem jasné. Z grafu níže vidíme, že slovo cukroví je nejvíce vyhledávano v prosinci, zatímco slovo kraslice na přelomu března a dubna. Také z grafu vidíme znatelný rozdíl v popularitě Velikonoc a Vánoc.
Související články
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…
Jak zjistit jaké cookies jsou na stránce
Pod ?lánkem Jak jsem vy?ešil GDPR pro mé blogy se zeptala Lydie co jsou to cookies a jak se dají na vlastním webu vlastn? najít. Ti z vás,…
Jak na pravidelný monitoring vlastního brandu a dotaz? pomocí nástroje Marketing Miner
Monitoring považuji za jeden ze základ? každého funk?ního online podnikání a jeho pokro?ilejší implementaci za generátor skv?lých podklad?…