Včera se na YouTube objevilo video v němž Matt Cutts vysvětluje proč by jste si pro vaše webové stránky, například v češtině, měli vybírat .cz doménu, popřípadě .eu, .com, .net, .org anebo .info. Pojďme se na to podívat.
Matt tentokrát prozradil něco konkrétního ze zákulisí Google, což je na rozdíl od běžného obecného tlachání užitečné. Google analyzuje stránky na určité TLD (doméně prvního řádu). Vytvoří z nich seznam a hledání v nich společné rysy. Pro koho jsou tyto stránky cílené a jakou mají strukturu návštěvnosti. Když zjistí, že 99% stránek na .cz doméně jsou česky, tak se rozhodne, že .cz doména obsahuje převážně český obsah. Na Google.cz pro Čechy se tak budou zobrzovat výsledky na .cz doménách.
Dále zjistí, že na .cz domény chodí i Slováci, tak šup s výsledky i do Google.sk. Obdobně to funguje i na dalších TLD. Můžeme si tedy říct, že TLD má vliv na regionální řazení výsledků v Google.
Matt zmínil .com, .net, .org a .info jako nadnárodní alternativu. Na ty máme vsadit v případě, že nemáme volnou naši národní doménu. No možná mohl zmínit i ostatní nadnárodní domény jako třeba .biz. Člověk trochu znervózní když tam není :)
Související články
Jak se Google dívá na obsah, který se objeví až po kliknutí?
Dlouhé roky lidem vrtá hlavou jak Goolge posuzuje obsah na stránce, který není ihned po na?tení vid?t. Chová se k n?mu stejn?? Dává mu…
Jak se Google divá na MFA
Příručka General Guidelines, kterou používají zaměstnanci společnosti Google k testování relevance výsledku, postupně vydává další…
Jak zlepšit cílení adsense
Adsense je fenomén, mezi pay per click. Dokáže pozvednout monetizaci jakéhokoliv projektu a dodat chuť v něm pokračovat. U některých blogů…