Internetová reklama a politika

404m.com, 3. června 2010 ve 15:42:33, 49x přečteno
Internetová reklama a politika

Politické klání už skončilo a tak už nemusíme více sledovat na pravicově orientovaných denících levicovou reklamu a naopak. Když nad tím, ale zpětně přemýšlím tak je zajímavé se podívat jak vlastně politické strany využívali internet ke své propagaci.

Podle Hospodářských novin nalili strany do internetové reklamy oficiálně 25 milionů korun. Vede ODS, která proinvestovala 13 milionů, za ní je ČSSD s miliony 9. Kromě pasivních reklam na velkých portálech jsme se ale měli možnost setkat i s reklamou prostřednictvím facebook. Tady jsem spíše postřehl reklamu hlavně od TOP 09 a pár pokusů od ODS. Chvílemi jsem ale měl problém poznat jestli reklamu dělají fanoušci, anebo nějaká reklamní agentura. Vzniklo několik virálních her, které se rychle šířili, ale nějaký fakt dobrý kousek jsem nenašel. Do medií se hlavně dostala virtuální demonstrace za kterou stála ODS.

Zajímavější mi ale spíše přišli různé iniciativy za „vykroužkování“ top kandidátů různých stran. Spousta lidí tak vytrestala nepopulární politiky a přitom volili svou oblíbenou stranu. Myslím že do příštích voleb budou muset politici více bojovat za svou image. Pokud se nedostanou do televize tak se právě nabízí internet a propagace přes sociální sítě.

Teď trochu úvahy. Zdá se vám 25 milionů investovaných do internetové reklamy málo anebo hodně? Celkem se prý proinvestovalo do přímé nebo nepřímé reklamy něco mezi 400 – 500 miliony korun, tedy na internet padlo 6,25 – 5% nákladů. Když si k tomu přidáme nejnovější statistiky, které uvádí, že internet využije za měsíc nejméně polovina národa, zda se mi to trochu málo.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Google nasadí reklamu na svou homepage, chce prost? víc pen?z

Tento rok má Google v plánu velice kontroverzní nasazení reklamy na domovskou stránku své mobilní aplikace, kterou mají snad všechny mobily s…

Pokles výdělků z AdSense? Desítky procent! Jak je to možné?

V minulém článku o finanční krizi a PPC z pohledu celkových objemů utracených rozpočtů jsem předpokládala růst. Naproti tomu výdělky z…

V roce 2020 se bude utrácet více za internetovou reklamu než za televizní

Podle p?edpov?di Advertising Expenditure Forecasts se v roce 2017 bude za internetovou reklamu na 12 nejd?ležit?jších trzích utrácet nejvíce.…


Komentáře

(nezobrazuje se)