Včera jsem řešil na jednom fóru mladého webmástra, který má problém s inzerenty. Proměnil svůj blog v celkem povedenou authority website. V podstatě psal o jistém oboru, kde je průměrná konkurence tak nějak obecně a když zjistil, že se na tom dá vydělat, tak přešel na recenze produktů a služeb. U něj to nabralo obrátky zvláště kvůli vysokým rankům. Na homepage má GPR 5 a tak jej začali oslovovat SEO agentury, jestli by nepublikoval různé reklamní články. Popravdě se mi nepodařilo zjistit proč má takové vysoké ranky. Na GPR 5 se nevyškrábete jen tak. Domnívám se, že za to může doména s historií, kde si založil blog (aneb probuďte spícího draka), ale to je na jiný článek.
Prostě mu to začalo vynášet pár tisíc za měsíc. Vzhledem k tomu, že tento rok bude zřejmě dělat maturitu, tak je to pro něj celkem dost peněz. No a jako každý z nás, když začínal, tak má velké oči :) Jenomže psát články dotované ranky je jedna věc a mít reklamu na webu zase jiná. Spousta lidí si za hezké GPR připlatí nemalé peníze. Stačí když tam budou mít odkaz. Když ale dojde na návštěvnost a začne se počítat efektivnost, tak zjistíte, že často dostanete víc peněz za odkaz v patičce než banner 728×90 v hlavičce.
Takže jsme si nad to virtuálně „sedli“ a začal jsem mu vysvětlovat základy jak to u našich inzerentů chodí. Oni totiž chtějí vydělávat peníze anebo vidět alespoň nějaká čísla. Je to obdobné jako když máte super cool startup, který má potenciál ovládnout svět. Jenomže než se tak stane, tak vydělává nula nula nic. Pokud máte chápavého investora, tak sleduje úplně jiná čísla, než hromada akcionářů. Ti chtějí vidět zisky anebo alespoň nějaký virtuální, ale měřitelný přínos.
Obdobně je to i u inzerenta, který si u vás koupí reklamu. Pokud nemáte jméno, které něco znamená a je čest u vás mít reklamu (respektive hlavně ať jí tam nemá konkurence), tak musíte dodávat čísla. Zvláště důležité je první období. Taková ta reklama „na zkoušku“. Nejlépe za poloviční cenu :)
Související články
5 d?vod? pro? nové služb? na monetizaci nejen web? PRyard v?novat pozornost
Te? dávejte hodn? dobrý pozor, protože jsem po dlouhé dob? objevil n?co nového, co m?že oživit anebo rozjet vaše online podnikání. Pokud…
Sklik testuje Retargeting
Seznam dnes zveřejnil, že testuje retargeting. Pravda je, že když se začalo před měsíci víc mluvit o tom, že Seznam dělá na retargetingu,…
Dobrý způsob zpoplatnění reklamních ploch?
Jeden z důvodů proč jsem vždy sáhl po reklamním systému bylo zjednodušení procesu zobrazování reklam a administrativou s tím spojenou.…