Každoroční průzkum ForeSee, pro americký index spokojenosti (ACSI), před dvěma dny publikoval své výsledky. Na 100 stupňové stupnici si Google pohoršil z 82 na 77. Obdobně na tom je i Bing, z 81 spadl na 76. Mezi hlavní důvody uvedl testovací vzorek narůstající počet reklam, které zhoršují výsledný dojem návštěvníka. Celých 22% dotázaných to uvedlo jako hlavní důvod k udělení horšího hodnocení.
Ovšem je nutné se nad tím celým tak nějak zamyslet. Myslím že nebudu sám, kdo má pocit, že výsledky vyhledávačů už dávno nepřipomínají takové to klasické organické vyhledávání, ale spíše výsledky z katalogu. Schválně si zkuste do Google zadat macbook.
Červeně je reklama. Na tu už jsme u Google zvyklí a akceptujeme jí. Oranžově jsou výsledky, které vidět nechceme protože jsou také reklamní. Popis produktu od výrobce jistě může být zajímavý ale jsou opravdu potřeba 3 výsledky? Nestačil by třeba jen jeden? Dále když chci informace o produktu, tak mě nezajímají eshopy, kde je o produktu 265 znaků. Pak tu máme celkem pět výsledků z wikipedie, z toho dva jsou anglicky (označeno šedivě). Lidé wikipedii respektují jako dobrý zdroj informací, ale řekněme si to na rovinu. Recenzi o produktu nám prostě nedá. Když více lidí dává dohromady informace možná vytvoří nezaujatý text, ale do recenze to prostě má daleko.
Co tím vlastně chci říct. Na Google vítězí autoritativní weby a lidé začínají stále častěji vidět jedny a ty samé výsledky. Začíná to být celkem nuda. Navíc s rostoucí silou autoritativních eshopů to vše má tak trochu pachuť „koupených výsledků“. Google si tohle všechno samozřejmě uvědomuje. Zkouší personalizované výsledky, které vybírají pro náročnější uživatele profesionálnější texty, alespoň tak by to mělo fungovat. Problémem je, že takového obsahu vzniká třeba u nás velice málo. Dřív anebo později se Google stejně rozhodně komerční weby „vystěhovat“ do placených vod, pokud nebudou mít kvalitní obsah a ne jen pár řádků textu s dostatečně autoritativním vlivem. Ony si ty velké eshopy tu autoritu vždy nějak získají. Když se přestane hrát na odkazy, budou se počítat sociální sítě.
Související články
Stav rozšíření prohlížečů
Jenom rekapitulace po delší době. Přibližně stejné rozšíření u českých uživatelů mají prohlížeče na jádře Gecko (tedy většinou…
Bing vs. Google: Který Search Engine je lepší?
Možná jste vid?li “bingovskou“ online (?i TV) reklamu: Bing vyhlásil marketingovou válku Googlu. Tvrdí, že uživatelé preferují výsledky…
Velký bratr Google nepotřebuje nofollow, nebo ano?
Před dvěma lety se rozjela na nejrůznějších SEO webech debata o poslání atributu nofollow. Tento atribut vynalezl Google, s tím, že…