Jestli něco sráží hodnotu Facebooku, tak je to neschopnost vydělávat peníze na uživatelích. Toto by měla zlepšit nová služba Facebook Exchange, která rozhodně pocuchá nervy ochráncům soukromí.
Doposud Facebook cílil reklamu podle zájmů uživatele. Alespoň tak to oficiálně tvrdí. Ovšem jak víme tak zaznamenává naprosto všechny data ze stránek, kde se nachází Like tlačítko. Když k tomu ještě přidáte lokace odkud se na něj přihlašujete, s trochou nadsázky se dá říct, že by dokázal simulovat vaší denní online rutinu a nikdo by se nedozvěděl, že jste mrtví.
Ale dost námětů pro SCI-FI film, vraťme se na zem. Nová služba Facebook Exchange využije data o vaší internetové aktivitě a naservíruje vám reklamu podle vašeho gusta. Vlastně princip by měl být podobný jako u AdSense, ovšem s tím rozdílem, že Google nemá přístup k vašim osobním údajům a aktivitě na Facebooku. Pokud jste si tedy nenechali otevřený profil jak je dnes zvykem u některých zaměstnanců psp.
Ok takže Facebook bude vědět naprosto všechno o vás i vašich aktuální aktivitách. To slovíčko aktuálních je důležité, protože nová služba Facebook Exchange bude reagovat podobně jako AdWords. Tedy když začnete brouzdat na stránkách s půjčkami, začne vás otravovat s reklamou na výhodné úvěry. Ceny se budou určovat na základě nabídky a poptávky. Vše bude probíhat v reálném čase.
Související články
Facebook vyhrožuje Evrop?
Uživatelé sociální sít? Facebook se do budoucna možná nedo?kají n?kterých novinek. Navíc si budou muset v porovnání se zbytkem sv?ta…
Srpnový ob?žník z digitálního sv?ta 2017
Cílem nové kampan? je podpo?it focení na iPhonech a kampa? #ShotoniPhone, kdy Apple bude na svém profilu zve?ej?ovat fotografie vytvo?ené na…
Facebook Ads
Reklama v sociální síti Facebook může být celkem zajímavá věc. Nezbývalo mi, než to vyzkoušet. Inzerentů ve Facebooku ani článků o…