Možná jste to zažili u webových služeb jako je Booking.com nebo LowFares.com. Navštívíte web, použijete jejich službu nebo jen vyhledáváte např. nejlevnější ubytování. Někdy akci ani nedokončíte.
Během několika dnů vám do schránky přijde e-mailing s atraktivní cílenou nabídkou. Jako kdyby vám samotný web viděl do hlavy, napadne vás. Jak ale provozovatelé mohou vědět, že hledáte levné ubytování nebo letenky?
Metoda, kterou marketéři používají, je postavená na cookies. Pokud tedy navštívíte internetové stránky a zaregistrujete se, je vám přidělena trvalá cookie, která je spárována s vaším ID v databázi konkrétní internetové služby.
Na základě toho pak může provozovatel sledovat, jak se na webu chováte, a podle toho vám zaslat vhodný e-mailing. Pokud nechcete takové zprávy dostávat, můžete se odhlásit z databáze nebo vymazat cookies.
Související články
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…
Propojení CRM s e-mailingovým nástrojem Mailchimp.com
Představte si, že chcete svým vybraným klientům, např. z marketingových oddělení, rozeslat e-mailingovou pozvánku na VIP raut při…
Fanoušci stránky na Facebooku: reklama a šíření mezi přáteli
Reklama na Facebooku může přivést návštěvníky na web (kde je následně k něčemu přesvědčíme). Nebo je může přivést na stránku na…